Ministerul Educației a prelungit perioada de suspendare a procesului educațional, până la 15 mai. Astfel, se va continua organizarea procesului educațional la distanță prin utilizarea tehnologiilor informaționale și comunicaționale.

Ordinul a fost emis de către  Ministreul Educației în contextul măsurilor întreprinse de autorități pentru a preveni răspândirea epidemiei virusului COVID-19 în țară. Ordinul a fost emis la 26 martie și portivit acestuia, toate instituţiile publice şi private, de educaţie timpurie, instituţiile de învăţământ primar, secundar, profesional tehnic, superior, de învăţământ extraşcolar şi de învăţământ special pe întreg teritoriul ţării își vor suspeda procesul educațional pe toată durata stării de urgență.

Este pentru prima dată când cadrele didactice și elevii folosesc o altă metodă de predare și învățare, decât cea clasică, care, potrivit Iuliei Pancu, șefa Direcției Educație din Ungheni, nu este destul de eficientă. ”Împreună cu colegii de la alte direcții, vrem să facem un demers către Ministerul Educației prin care să propunem ca elevii să iasă în vacanță de la 1 aprilie până la 15 mai, cu o ulterioară recuperare. Cred că este bine ca anul de studii să-l fializăm nu la 31 mai, dar la 31 iunie”, a declarat Iulia Pancu, șefa Direcției Educație din Ungheni, după care a mai adăugat: ”Să nu se facă această mimare a lecțiilor pentru că nu e ceea ce trebuie. Da, este și un procent acest impact, dar e unul foarte mic. Nu vrem să punem o bifă că am făcut orele. Ce fel de lecții se fac la telefon, sau pe grupuri? Și pedagogii sunt încărcați, și pe părinț îi sufocăm. Cred că se poate de recuperate orele în regim normal”.

În acest context, am vorbit cu elevi, părinți, dar și profesori care fac lecțiile online și am aflat părerile lor

Daniela Adam, elevă în clasa a 12-a la Liceul ”Mihai Eminescu” din Sipoteni, spune că la moment, internetul este cel mai mare izvor de informare, de cunoaștere. Toții colegii ei au acces la internet și calculator. ”Așa cum sunt clasa a XII – a , atât mie, cât și colegilor mei, ne convine mult și chiar ne place noua platformă introdusă privind lecțiile online”, a subliniat dânsa, după care a mai adăugat: ”Conform orarului, avem un chat online cu profesorii unde ne predau, ne dau teme pentru acasă, recapitulări, evaluări, avem chiar și pauză. Observ că acolo noi, elevii, suntem mult mai disciplinați, vorbim doar cînd ne numește profesorul, ne este cu mult mai interesant. Avem mai mult timp pentru a ne pregăti de bacalaureat”.

Totodată, dânsa consideră că lecțiile online au un impact pozitiv asupra învățămîntului și a propriei dezvoltări personale. ”Nu mai trebuie să ne trezim cu noaptea în cap, pe vînt și ploaie pentru a merge la ore. Sunt într-adevăr benefice, deoarece elevii sunt în anturajul lor comod, acasă, lucrează individual, sunt mult mai atenți, odihniți și plini de curiozitate”, a mai spus Daniela Adam.

În schimb Anastasia Robuleț, elevă în clasa a XI-a la Liceul ”Vasile Alecsandri” din Ungheni, susține că este destul de greu. ”Lecțiile nu sunt structurate, unele se întâmplă a fi și după orele 15.00. Ultimele câteva zile chiar mi s-a făcut dor de școală, de lecțiile adevărate. Îmi imaginez cât de greu le este elevilor claselor a 9-a și a 12-a. Dacă pe mine mă așteaptă doar trei teze, pe ei îi așteaptă examenele…”, a menționat eleva, după care a mai adăugat: ”În perioada carantinei, instituțiile de învățământ s-au mobilizat destul de încet. Posibil totul ar fi mult mai bine dacă instituțiile ar fi pregătite pentru așa gen de situații, iar profesorii să fie instruiți în folosirea aplicațiilor și platformelor necesare”.

Diana Neroba, o mamă a doi elevi de clasa a I-a și a III-a la Liceul ”Vasile Alecsandri” din Călărași, spune că unicul avantaj al lecțiilor desfășurate online este că poate fi prezentă ca părinte în timpul orelor, în cazul când nu e la serviciu. ”În rest este cam complicat”, a subliniat dânsa, făcând referire la prezența fizică în clase atât a elevilor, cât și a profesorilor, care oferă un proces educațional mai constructiv.

”Acum suntem la prima etapă de acomodare cu noul sistem de învățare, sper să ne reușească. E mai greu la început. Profesorii se străduie și ei să ne asigure cu diferite materiale educative. Trebuie să muncim și să ne implicăm fiecare părinte mai mult decât ne implicam înainte, asta e sigur”, a conchis mama elevilor.

Mama unui copil din clasa a V-a la Liceul ”Vasile Alecsandri” din Ungheni, Olga Burlacu, spune că astfel de lecții chiar sunt binevenite, deoarece ”elevii sunt ocupați și chiar responsabili pentru a-și face temele și pentru a le trimite la timp profesoarei pentru verificare”. ”Nu este dificil dar mai bine e la școală, deoarece sunt implicați direct toți elevii și li se dă mai mult de lucru pentru acasă la toate obiectele”, spune mama. Potrivit Olgăi Burlacu, avantajele lecțiilor online sunt că elevii pot direct de acasă să învețe în astfel de cazuri, dar dezavantajul este că profesorul nu poate să-i cuprindă pe toți și nu poate stabili un contact vizual.

În același timp, Rodica Gavriliță, profespară la Liceul ”Mihai Sadoveanu” din Călărași, vede și câteva plusuri ale lecțiilor online. ”Îi învața pe elevi să butoneze, să salveze, să deseneze la computer. Îi responsabilizează, căci fiecare trebuie să prezinte produsul elaborat. Îi revoluționează din temelii, căci , acolo unde orbecăiau, cu efort, văd lumina. Consoidează relația cu părinții. De asemenea, sensibilizează opinia publică, mai ales opinia familiei fața de munca profesorului”, a enumerate dânsa.

Totodată, profesoara mai vede și careva neanjunsuri: se stă cam mult la ecran, profesorul lucrează ca la urgență, mesajele și temele vin non-stop. ”E destul de dificil, dar nu imposibil. Dintr-o clasă de 26 de elevi a care sunt dirigintă, 25 sunt activi. Un rol mare îl au părinții, și ai celor mari, și ai celor mici. Dacă fiii și fiicele stau cu părinții, e mai bine. Dacă sunt cu bunicii la țară, e mai greu. Sunt sigură că nu toți profesorii fac față. Dar toți au înțeles cît de important e să fii în pas cu timpul. Lecția este pentru toți”, a mai adăugat Rodica Gavriliță.

”Totuși dacă e să fiu realistă, rezultatele vor fi mai slabe, deoarece nimic nu poate înlocui profesorul viu, iubitor, inteligent, omenos”, a conchis profesoara.

 

(329 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: