La 23 octombrie curent, pe site-ul A-tv.md (Accent TV) a fost publicat articolul „В Нидерландах у противников ЛГБТ-сообщества начали отбирать детей (în traducere: „În Olanda, oponenților comunității LGBT au început să le fie luați copiii”), în care se menționează că instanțele de judecată din această țară emit hotărâri, prin care persoanelor învinuite de homofobie sau de orice alt tip de intoleranță față de minoritățile sexuale li se iau copiii. În articol se face trimitere la declarațiile pe care le-ar fi făcut Ombudsmanul Copiilor din Olanda Astra Marie Jacobs. În realitate, în Olanda, Ombudsman al Copiilor este cu totul altcineva, iar informația din articol este falsă și a fost preluată de A-tv.md de pe un site de satiră.

În textul articolului se spune, cu trimitere la site-ul Panorama.com, că acțiunea de scoatere a copiilor din familii” a început după intrarea în vigoare a unei legi, care prevede că persoanele suspectate de intoleranță față de comunitatea LGBT riscă să fie amendate sau decăzute din drepturile părintești. Autorul afirmă că în „mass-media locală”, sunt relatate situații când copiii persoanelor care nu recunosc că familiile LGBT sunt normale, sunt trimiși în „tabere de reeducare” de trei luni, urmând ca ulterior să fie înfiați de alte familii. În text este citată Astra Marie Jacobs, despre care jurnaliștii spun că ar fi Ombudsman-ul Copiilor din Olanda. „Potrivit Comisarului pentru drepturile copilului din Olanda, Astra Marie Jacobs, statul va lua toate măsurile posibile pentru a proteja generația tânără de „coșmarul intoleranței”, se menționează în articol.

Publicat pe un site de satiră, distribuit de site-ul afiliat socialiștilor

Site-ul A-tv.md citează ca sursă primară site-ul Panorama.com, care în realitate este pagina unei companii de consultanță în afaceri și nu a publicat un asemenea articol. De fapt, articolul cu pricina a apărut pe site-ul Panorama.pub, care se declară „publicație de satiră”, fapt specificat chiar pe prima pagină. „Noutatea” a mai fost preluată și de site-urile Cont.ws și vk.tula.su, pe ultimul fiind plasat la rubrica „Umor”. Imaginea care ilustrează articolul a fost preluată de pe un alt site și nu are vreo legătură cu Olanda. Accent TV a preluat textul integral, fără a verifica informația. Dacă ar fi verificat-o, ar fi aflat că numele Ombudsmanului Copiilor din Olanda este Margrite Kalverboer, și nu Astra Marie Jacobs, așa cum scrie în text. Acest lucru a fost confirmat pentru portalul Stopfals.md și într-un răspuns oficial al Instituției Ombudsmanului Copiilor din Olanda. „În articol se spune că instanța olandeză ia copiii de la părinți, doar pentru că părinții propagă idei homofobe. Nu cunoaștem să se fi aplicat astfel de proceduri în Olanda. De asemenea, nu există nici un comisar olandez pentru drepturile copilului, numită Astra Marie Jacobs”, se spune în răspunsul transmis de Serviciul de presă al Instituției Ombudsmanului Copiilor din Olanda.

Expert în domeniul drepturilor omului: „Dezinformează pentru a atrage cititori”

Solicitat să comenteze articolul publicat de portalul A-tv.md, Dumitru Russu, coordonator la Institutul pentru Drepturile Omului din Moldova (IDOM), a declarat pentru Stopfals.md că acest text încalcă atât drepturile minorităților sexuale, cât și drepturile tuturor cititorilor la o informație veridică. „În mod clar, această sursă dezinformează populația pentru a atrage cititorii. În goana după rating, este cultivată ura care, în caz că nu este anihilată, poate degenera în acte de violență. Regret iresponsabilitatea și lipsa de maturitate a celor care stau în spatele acestei redacții. Sper că oamenii sunt suficient de inteligenți să înțeleagă când sunt manipulați”, explică expertul. El amintește că instigarea la ură și discriminare este interzisă prin lege: „Discursul la ură este sancționat potrivit Legii cu privire la libertatea de exprimare, dar și a Legii cu privire la asigurarea egalității. În anumite circumstanțe, aceste fapte pot fi calificate chiar prin prisma legii penale”.

Stopfals.md a contactat redacția portalului A-tv.md pentru a obține o reacție, însă atunci când au aflat despre ce e vorba, cei de la redacție au închis telefonul și nu au mai răspuns.

Portalul A-tv.md este pagina web a postului de televiziune Accent TV, instituție media afiliată Partidului Socialiștilor din Republica Moldova (PSRM). Proprietar al acestui post TV este Vadim Ciubara, fostul consilier al lui Igor Dodon, pe când acesta era președintele PSRM.

Rodica Malic

Stopfals.md

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(35 vizualizări)

Tags:

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: