”Proiectul noului pod rutier peste râul Prut de la Ungheni va fi gata până în vară”, anunța triumfalist postul de televiziune Publika la 2 februarie 2014. Despre aceasta discutaseră, la acea vreme, ministrul moldovean al Transporturilor, Vasile Botnari, şi omologul său român, Ramona Mănescu.

Subiectul constuirii podului rutier peste Prut la Ungheni, însă, e cu mult mai vechi, de peste 15 ani.

Despre inițierea demersurilor privind construcția podului anunța, prin 2001, fostul primar de Ungheni, Vitalie Vrabie. Au urmat, ulterior, noi demersuri, făcute inclusiv de către fostul președinte al raionului Ungheni, Ion Harea, dar și de alți oficiali din Ungheni și Chișinău.

Suntem în anul 2018.Vom avea sau nu un pod rutier peste Prut la Ungheni?
”Proiectul acestui pod este în atenția autorităților române și, prin urmare, depinde de modul în care România, în parteneriat cu Republica Moldova, vor atrage fondurile UE disponibile pentru dezvoltarea unor proiecte majore de infrastructură la granița Uniunii Europene”, a declarat pentru ”Expresul” Ambasadorul Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, Peter Michalko.

16 octombrie 2018. Compania Națională de Administrare a Iinfrastructurii Rutiere (CNAIR) din România a anunțat că a convenit cu Ministerul Transporturilor din România încheierea contractului de finanțare pentru proiectul ”Sprijin pentru pregătirea documentației tehnico-economice pentru proiectul Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru pod peste Prut la Ungheni”, scrie arenaconstruct.ro.

Cu exact un an în urmă, aceeași companie a depus Aplicația de Finanțare pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru pod peste Prut la Ungheni” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Deci, a trebuit să treacă un an întreg pentru a încheia abia contractul de finanțare a uneia dintre primele etape ale proiectului ce vizează construirea podului rutier peste Prut la Ungheni.

Potrivit CNAIR,  durata de implementare a proiectului privind elaborarea studiului de fezabilitate este de 44 de luni, respectiv între 1 mai 2015 și 31 decembrie 2018.
Au rămas, deci, două luni, în care acest studiu, extrem de complex, să fie elaborat. Nimeni, deocamdată, nu a dat asigurări că se va reuși.

Ce pod, ce beneficii
Se dorește ca podul rutier peste Prut de la Ungheni să aibă lungimea de 1,14 kilometri, să fie cu patru benzi de circulație și cu o bandă pietonală, să asigure legătura autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni cu varianta de ocolire a orașului Ungheni din Republica Moldova.

Șoseaua de ocolire a orașului Ungheni a fost deja construită. În ceea ce privește autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni, se pare că va mai dura, căci, până la ora actuală, nu există niciun fel de finanțare pentru construirea acesteia.

Mai mult ca atât, săptămâna trecută, două asociaţii din Iași au iniţiat campania de strângere de semnături pentru construirea autostrăzii. ”Facem apel la toţi locuitorii regiunii, la toţi moldovenii, la toţi românii din ţară şi din diasporă, să se alăture acestei acţiuni pentru a forţa Guvernul României să deblocheze construirea autostrăzii cu fondurile nerambursabile oferite de ani de zile de Uniunea Europeană”, se arată în apelul celor două asociații.

De notat că sunt deja 11 ani de când se tot vorbește că va fi construită autostrada respectivă. Inițiatorii acestei acțiuni cer ca autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş să fie realizată până la 1 decembrie 2026.
CNAIR menționa, anterior, că beneficiile podului rutier peste Prut la Ungheni vor fi atinse doar după construirea autostrăzii.

În continuare un vis
”De ce nu se construieste podul rutier peste Prut?”, întreba, pe 6 ianuarie 2018, bzi.ro, după care urma și răspunsul: ”Pentru că lucrurile s-au mișcat extrem de încet, iar podul care va lega Iașul de Ungheni încă nu a trecut de stadiul de proiect”.

Acest pod ar trebui să contribuie nu doar la intensificarea relațiilor bilaterale dintre Romania și Republica Moldova, dar și la accelerarea fluxului de mărfuri. Doar că pentru moment totul rămâne la stadiul de intenție.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(275 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: