Eu am crezut mereu în minuni. Atunci când crezi că gata, până aici a mers ostașul, te trezești cu o minune în prag.
Ce este de fapt, minunea? După vorbele lui Agârbiceanu: ,,E un lucru, o faptă, care se întîmplă peste puterile firii.” Această lume îşi are începutul în minune, se păstrează prin minune şi se va încheia prin minune. Iar Einstein scria că: ,,Sunt două feluri de a-ți trăi viața. Unul – de a crede că nu există miracole. Altul – de a crede că totul este un miracol.”

Nu spunem, chiar noi, că unele lucruri se petrec ca printr-o minune?

Sper că vă mai amintiți, dragii mei, de poezia lui Lucian Blaga ,,Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”. Versurile ,,Nu ucid cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc în calea mea, în flori, în ochi, pe buze ori morminte”, vorbesc despre ceea ce noi, am pierdut ca oameni. Mila, dragostea, educația și credința. Credința în minuni. Doar minunile, la o adică, trebuie să fie prezise de proroci. Nu-i așa? Totul a devenit terestru. Casele cu două-trei etaje, petrecerile, rochiile, maşinile, excursiile, căsnicia sau starea finan- ciară pot fi minunate. La fel ca şi băutura și zacusca. Poate că ne-am pierdut capacitatea sau, mai bine zis, darul de a vedea minunile, alergînd asudaţi, după mîncare, distracție și bani.

Vreau să vă povestesc o mică istorioară, care este binevenită acum la tema dată.

,,Ana era o fetiţă de 9 ani care trăia într-un sat. Fetiţa terminase clasa a IV-a şi aflase cu bucurie că a fost admisă în clasa a V-a. Era una dintre cele mai bune şcoli din oraşul învecinat. În prima zi de şcoală, Ana a mers în grabă spre autobuz, nerăbdătoare să ajungă la şcoală. Când a ajuns, fetiţa a cerut câteva indicaţii altora elevi pentru a reuşi să ajungă în clasa sa. Pentru că Ana era îmbrăcată modest şi ştiind că este dintr-un sat mic, copiii au început să râdă de ea. În scurt timp, a venit şi profesorul şi le-a cerut tuturor să facă linişte. Profesorul le-a prezentat-o elevilor pe Ana şi le-a spus că ea le va fi colegă de acum înainte. Ora a început şi profesorul le-a cerut elevilor să fie pregătiți pentru un test de câteva minute.

El le-a cerut atunci copiilor să scrie care sunt cele şapte minuni ale lumii. Toţi copiii au început să scrie repede. Ana însă scria mult mai încet decât colegii săi. După ce toţi copiii au predat foaia, mai puţin Ana, profesorul a venit lângă fetiţă să vadă dacă s-a întâmplat ceva. “Nu-ţi face griji, Ana. Scrie ce ştii, restul elevilor au terminat atât de repede pentru că au învăţat despre ele în urmă cu două zile.” Atunci, Ana îi spune profesorului: “Mă gândeam că sunt atât de multe lucruri şi e greu să aleg doar şapte.”

Apoi i-a înmânat foaia profesorului.

Profesorul a început să citească cu voce tare răspunsurile copiilor. Majoritatea erau corecte: Marele Zid Chinezesc, Coloseumul, Marea Pira-midă din Giza, Turnul din Pisa, Taj-mahal, Grădinile suspendate din Ba- bylon şi tot aşa. Profesorul era fericit că elevii au ţinut minte tot ce i-a învăţat. A ajuns și la răspunsurile Anei. A început să citească: ,,Cele şapte minuni sunt – să poţi să vezi, să poţi să auzi, să simţi, să râzi, să gândeşti, să fii bun, să iubeşti!” Profesorul a rămas uluit, iar toată clasa a amuţit. Astăzi, o fetiţă dintr-un mic sat uitat de lume le-a reamintit care sunt cele mai importante daruri pe care fiecare dintre noi le-a primit şi care sunt adevărate minuni.”

Undeva, există o luminiță. O rază care poate îți va readuce speranța în minuni. Căci ele sunt la tot pasul. Doar e de ajuns să întinzi mâna.

Morala: ,,Trebuie să reţii că tot ceea ce se întâmplă înăuntrul tău este mult mai important decât ceea ce se întâmplă în exterior. Am descoperit ca atunci cand iubesti viata , viata te iubeste si ea la randul ei. Viata este un naufragiu, dar nu trebuie să uităm să cântam în bărcile noastre de salvare.”

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(69 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: