Vama Sculeni intră în reparație capitală. Dar ceasta va rămâne funcțională pe întreaga perioadă a lucrărilor de reconstrucție. ,
Vitalie Vrabie, directorul Serviciului Vamal a mers personal în post pentru a examina, împreună cu proiectanții și angajații postului, modalitatea de organizare a  controlului vamal în condițiile unei reconstrucții capitale a postului.

”Având în vedere că cele mai mari constrângeri de infrastructură le avem la Sculeni, 70% din fondurile destinate părții moldovenești vor fi direcționate reconstrucției acestui post. Atât pe sensul de ieșire din țară, cât și pe cel de intrare vom avea câte 3 artere pentru autoturisme, câte 2 pentru autocamioane și câte una pentru autocare. Dacă la frontieră cu Ucraina, cel mai modern post va fi Palanca, atunci la frontieră cu România, acesta va deveni Sculeni.”, a explicat Vitalie Vrabie.

Proiectul de reabilitare a fost prezentat și lui E.S. Peter Michalko, Ambasadorului Uniunii Europene în Republica Moldova, care a venit la Sculeni special pentru a se informa despre lucrările preconizate. Dânsul a menționat că Uniunea Europenă va continua să susțină proiectele care vin în sprijinul cetățenilor, apreciind, totodată, demersurile întreprinse de Serviciul Vamal pentru asigurarea funcționalității postului în timpul lucrărilor de reabilitare.

La prima etapă, toate formalitățile de control vor fi concentrate în zona unde se află pistele de pe sensul de intrare în țară și cele pentru autocamioane. S-au făcut deja și măsurările necesare și s-a identificat posibilitatea de a mai construi două piste suplimentare. Totodată, până la sfârșitul acestui an, vor fi eliminate complet staționările de automarfare, prin construcția unei noi zone de control vamal la circa 200 m distanță de post.

Conform proiectului, teritoriul postului va fi extins cu 1,3 hectare, ceea ce va face posibilă suplimentarea pistelor de control și reamenajarea elementelor de infrastructură. ”Prioritatea noastră este confortul cetățenilor, pentru ca aceștia să beneficieze de un control operativ și să petreacă cât mai puțin timp în vamă, chiar și în perioada de reconstrucție. Acesta este motivul pentru care căutăm soluții de asigurare a funcționalității postului”, a mai adăugat Vitalie Vrabie.

Amintim că, extinderea și modernizarea postului vamal Sculeni este prevăzută în proiectul de reabilitare a punctelor de trecere de pe segmentul de frontieră moldo-român  ”Sculeni-Sculeni”,  ”Leușeni-Albița” și ”Giurgiulești-Galați”. Proiectul urmează a fi implementat în cadrul Programului Operaţional Comun România – Republica Moldova 2014-2020, finanțat de Uniunea Europeană.

Bugetul proiectului este de 10 milioane de euro, dintre care 5 milioane sunt destinate Republicii Moldova.
În prezent, postul vamal Sculeni înregistrează unele dintre cele mai mari valori de trafic, fiind traversat zilnic de circa 2.000 de unități de transport, dintre care până la 350 sunt autocamioane. Odată cu darea în exploatare a postului renovat, capacitatea de procesare a acestuia se va dubla.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(312 vizualizări)

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: