La prima vedere, te bucuri că pleci cu microbuzul undeva, fie la drum lung sau prin oraș. Ne gândim că e rapid, comod. Dar…

După mine, aceste unități de transport trebuie scoase din circulație , mai ales, pe cursele lungi. Sau măcar inspectate minuțios.
E o bătaie de joc ceea ce se produce în domeniul transportului public. Am impresia că nimeni nu verifică microbuzele.

Iar noi acceptăm situația, suntem duși ca niște saci cu cartofi. Putem să ne indignăm un pic, să spunem câteva vorbe să ne audă șoferul, care deja a auzit aceste indignări de mii de ori. Și atât. Vreau să fac apel către cei care își doresc să fie în siguranță. Nu vă mai urcați unul peste altul în microbuze, nici în oraș, dar, mai cu seamă, când sunteți la curse lungi. Este extrem de periculos! În primul rând, acest transport este destinat pentru un anumit număr de persoane, oricând poate fi un accident și suntem expuși unui pericol de a ne face praf.

Săptămâna trecută, am avut ocazia să simt pe pielea proprie ce însemană transport public. Sincer, de la Chișinău până la Ungheni am mers cu îngrijorare și mă rugam să ajung vie și nevătămată acasă.

O altă problemă pe care am observat-o sunt scaunele născocite și băgate cu sila în ”rutieră”. Știam că moldovenii sunt ingenioși, dar chiar așa? Acolo unde trebuie să fie portbagaj, proprietarul microbuzului a instalat câteva scaune. Se vede cu ochiul liber că nu sunt din fabrică. Unde s-a mai văzut așa ceva? Doamne, o sută-două de lei să coste o viață de om?

La ce o să se mai recurgă în țara aceasta pentru bani?
Îi auzeai pe cei care stăteau în spate cum se loveau cu capul de tavanul microbuzului.

Nici microbuzele din orașe nu-s mai departe. Și ele sunt readaptate pentru a încăpea mai mulți pasageri. Nu știu dacă ați observat, dar în unele microbuze aproape că nu există scaunele. E un loc mare pentru a încăpea mai mulți oameni în picioare.

Dar culmea, nu ai de ce te ține ca să nu cazi. Și, cum majoritatea șoferilor sunt neatenți, sau conectează muzica la maxim și nu aud și nu văd, frânează brusc și tot valul de oameni ajunge peste ei.

Am fost și martoră când pasagerii au și căzut.

Întrebarea e cine verifică starea acestor microbuze? Și dacă trec aceste testări auto obligatorii, cum explică specialiștii reamenajarea unei mașini scoase din fabrică?

Mie îmi pare anormal, iar atunci când e vorba de viața oamenilor, îmi pare chiar aberant să își bage nasul omul spre a modifica ceva.

Nu o să trec cu vederea nici comportamentul oamenilor. Cu regret, încă nu s-a produs în noi acea schimbare, nu avem cultura necesară de a nu accepta să ne urcăm într-un maxi-taxi arhiplin. Oamenii trebuie să meargă pe scaune! Sau, fie, doi-trei în picioare.

Dar când stau toți ca chibriturile, ne luăm la ceartă: ”Hai, mergeți mai în spate, eu tot vreau acasă”. Iată așa.

Și când se produce un accident, când viețile sunt luate din neglijență, nu știu de ce, dar sunt pedepsiți doar șoferii. Prea neglijenți suntem și clipele în care regretăm sunt mai dese decât cele în care putem fi lăudați că am făcut un lucru gândit.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(488 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: