Sunt căutători de senzații tari și adrenalină. Își turează motoarele la maximum în fiecare weekend. Se numesc offroad-iștii și îi poți găsi în toate cele trei raioane: Călărași, Nisporeni, Ungheni. Iar sportul pe care-l practică este cunoscut ca 4×4.

NOTĂ: offroad-ul reprezinta un ansamblu dintre om și mașină de teren, conceput de a trece peste obstacole pe care doar practicanții acestui sport o pot face. Pilotul și copilotul trebuie să parcurgă, la prima vedere, un traseu extrem. Este o continuă luptă de a te depăși pe tine însuțiu în condiții limită.

Balet pe patru roți prin noroi
Acest sport este practicat în cele trei raioane deja de doi ani. La Călărași, se înființează o echipă a celor pasionați de adrenalină în anul 2016. S-au ”molipsit” unul de la altul, spune Adrian Țurcanu, promotorul offroad-ului la Călărași, membru al clubului național ”Garage 4×4”.
”Împreună cu un prieten de-al meu am încercat aceste senzații. Ne-a plăcut și chiar în acel an am participat la Campionatul național de offroad”, povestește. De atunci, dealurile Călărașiului sunt cucerite în fiecare weekend de amatorii offroad. ”Suntem mulți.  La campionatul național merg trei-patru mașini, iar în zilele de duminică ne adunăm mult mai mulți priteni, cunoscuți  și mergem pe dealurile noastre”.
Au ajuns să fie o familie mare. Offroad-ul îi unește.

Plăcerea costă bani
La Nisporeni sportul este practicat din 2017. Dumitru Palade, membru al clubului național de offroad ”Garage 4×4”, spune că-și adună prietenii duminicile și colindă-n lung și-n lat dealurile.
”Ne-a  cucerit puterea motoarelor și mașinile mari. Nu este un mod obișnuit de a folosi mașina. Nu e o cursă obișnuită de zi cu zi. Dar în acest sport poți să-ți degajezi emoțiile la maximum”, explică el.
Dumitru zice că offroad-iștii scot mulți bani din buzunar pentru acest sport. Deşi maşinile arată ca oricare alt vehicul de teren, preţul poate să se ridice la zeci de mii de euro. Fiecare dintre acestea are câte un sistem de suspensie performant, gândit pentru competiţiile de 4×4, cu amortizoare rezistente etc.
”Cheltuim foarte mult pentru a echipa mașinile. Orice ieșire costă. Costă combustibilul, cantitatea căruia crește de două-trei ori în timpul unui campionat. Plus cauciucurile, pregătirea intensă a mașinii pentru competiții. Dar merită și noi suntem gata să lăsăm sume mari pentru adrenalină”, a recunoscut Dumitru Palade.
La Nisporeni sunt cinci posesori de mașini 4×4.

”Bizon offroad Ungheni”
 Și la Ungheni sunt bărbați  îndrăgostiți de zgomot de motoare și trasee dificile. Chiar dacă ideea ”Bizon offroad Ungheni” a venit în acest an, 2018, Oleg Antoci, unul din inițiatori, spune că pasiunea îi unește în fiecare duminică.
” Offroad-ul este un sport relativ sigur față de alte sporturi extreme, cum ar fi ”Formula 1”, spre exemplu. Aici e vorba de o viteză redusă, un teren accidentat și lipsa altor participanți în trafic, fiindcă noi alegem locuri unde să nu punem în pericol pe nimeni”, a explicat dânsul, subliniind, totodată, că e prematur să numească sport ceea ce fac acum. E mai mult o pasiune. ”Ne dorim să petrecem timpul frumos și deloc nociv, asta-i important”, a adăugat.
Membrii echipei din Ungheni, nu participă, deocamdată, la campionatul național, dar urmează.

Mobilizare peste tot
Apropo, în această iarnă, membrii echipelor de offroad au întins o mână de ajutor celor care au rămas înzăpeziți. ”De ce să nu ajuți, dacă mașina îți permite?”, au spus-o cu toții.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(329 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: