Peste 140 de localități din regiunea Ungheni-Nisporeni-Călărași vor avea, până la finele anului, câte o porțiune de drum reparată. Cel puțin, așa promite Guvernul. 

Pe 20 martie, Ministerul Economiei și Infrastructurii a prezentat harta drumurilor locale și naționale, care vor fi reabilitate.
Pentru raionul Ungheni, care este și cel mai mare din regiune, vor fi alocați 88355 mii de lei, care ar trebui să fie utilizați pentru reparația unor drumuri din 69 de localități.  Vor fi folosite 36845 de tone de beton asfaltic și 55824 de metri cubi de piatră spartă.

E mult? E puțin?
”Întrebați Guvernul”, ne-a spus din start Constantin Fuior, șeful Secţiei construcţii, gospodărie comunală şi drumuri, după care a explicat: ”De acest proiect nu suntem noi responsabili. Este proiectul Guvernului”.

Fiind întrebat cât e de real ca toate drumurile luate în vizor să fie reabilitate cu materialele și banii existenți, dânsul a răspuns oarecum evaziv: ”Dacă Guvernul consideră că are resurse și e real proiectul…”. Apoi a mai adăugat: ”Nu vă pot spune dacă se va reuși până la sfârșit de an sau nu. Dacă timpul de afară va fi așa până la Paște, e greu de spus ce va fi. Depinde de materiale, de resurse umane, de tehnică”.

În raionul Călărași  vor fi reparate drumuri din 41 de localități, pentru care sunt planificate 45150 mii de lei, 15899 tone de beton astfaltic și 28893 metri cubi de piatră spartă.

”Vor fi reparate porțiunile de drum, stabilite de primari. Ce au cerut ei, aceea vor primi. Nici mai mult nici mai puțin”, a precizat, din start, Veaceslav Stratan, șeful Direcției construcții Călărași.

L-am întrebat dacă, în calitate de specialist, dânsul consideră că banii prevăzuți vor fi suficienți pentru volumul de muncă ce se preconizează. Și Veaceslav Stratan a răspuns oarecum evaziv: ”În cazul în care nu le va ajunge, primăriile mai au bani din Fondul Rutier. Deci, pot să facă mai departe drumuri  din banii lor”.

La o altă întrebare, dacă se va reuși până la finele anului, dânsul a răspuns: ”E grea întrebare. Nu pot să spun ceea de ce nu sunt sigur. Va avea loc licitația, vom vedea cine va câștiga și atunci poate o să știm și răspunsul”.
Totuși, a dat asigurări că la Călărași se va face tot posibilul ca să fie reabilitate, până la sfârșit de an, toate drumurile planificate.
În raionul Nisporeni vor fi reparate drumuri din 31 de localități, pentru care sunt planificate 71034 mii de lei, 28762 tone de beton asfaltic și 26088 de me tri cuni de piatră spartă.

Savelie Tipa, șeful Drecției construcții din Nisporeni, s-a arătat entuziasmat de suma de bani care urmează să fie utilizată pentru reabilitarea drumurilor din raion. ”E un lucru binevenit. Oamenii s-au bucurat, când au auzit. Mă întrebau dacă e adevărat că la ei în sat se va face un drum sau altul. Sunt localități care nu au văzut gram de asfalt. Cred că va prinde bine acest proiect”, a punctat dânsul.

Potrivit lui urmează să fie reprate diverse drumuri: și de acces, și locale, și chiar raionale. ”Depinde ce au solicitat primarii”, a făcut o remarcă, apoi a adăugat: ”Chiar dacă într-o localitate va începe repararea unei porțiuni de drum, comunitatea va decide mai apoi dacă îl va continua sau dacă va repara un alt drum. Scopul e ca fiecare localitate să aibă o îmbunătățire a infrastructurii”.

Programul respectiv, întitulat „Drumuri bune pentru Moldova” prevede reabilitarea a circa 1200 de kilometri de drumuri, ce vor cuprinde aproape 1200 de localități din toată republica. Suma totală a investițiilor va fi circa 1,6 miliarde de lei. Banii vor fi alocați din Fondul Rutier – 500 de milioane de lei, și din Bugetul de Stat – 1100 de milioane de lei.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(113 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: