– Vă mai țin puterile să fiți șofer la această vârstă?
– Badaprosti, mai șchiopătează sănătatea, dar încă mă țin pe picioare.

Pe Mihai Racoviță din Cetireni l-am întâlnit chiar în satul său. Venise la inaugurarea edificiului proaspăt reparat al Centrului de Sănătate. La cei 70 de ani ai săi, continuă să muncească și, în prezent, este angajat în calitate de șofer aici.

Recunosc, atunci când mi-a spus ce vârstă are, am rămas un pic șocată. E un bărbat înalt, energic, nici să pomenești că are 70 de ani.

Toată viața a lucrat șofer. Cu mașinile a început a cocheta de pe vremea când era copil, iar de atunci nu le-a mai lăsat. Se bucură că are de lucru, că face ceea ce-i place.

”De 50 de ani sunt la volan. Am experiență și parcă încă nu m-aș lăsa. Sunt printre mașini încă din armată. Am lucrat în colhoz mai mult. Nu am avut altă profesie și nu cred că mi-aș fi schimbat-o vreodată”.
Multe mașini și diferite au trecut prin mâinile sale. Mașini grele, cum le-a numit Mihai Rocoviță.  Ce mai, viața sa a fost dedicată mecanicii.

Nu-și amintește exact când a urcat prima oară la volan, dar știe cu certitudine că trei ani a făcut o școală de mecanică în Kazahstan, apoi a fost șofer în armată.

”Am lucrat pe ”GAZ 51”, apoi pe ”GAZ 53”, am continuat cu ”ZIL” (o mașină mari de producție rusească). ”Toate dealurile am umblat cu mașina ceea. Colhozul pe atunci era mare și  era de lucru. ”ZIL”-ul cu remorcă ne-a hrănit”, spune.
Soția sa, Eugenia, tot în colhoz a lucrat. A fost mulgătoare, apoi a muncit la vii și livezi. Niciodată nu s-a plâns că i-ar fi greu. Au reușit, împreună, să așeze la casa lor cinci copii: patru fete și un băiat.

Se lasă tăcerea. Și o pauză.

Îl întreb cum i se pare viața de acum. Credeam că o să se plângă de sărăcie și greutate, așa cum tot auzim în ultima perioadă. De data aceasta, nu a fost așa.

”Era bine și atunci, dar mai greu decât acum”, a început bărbatul. ”Pe atunci lucrai din noapte-n noapte la colhoz. Veneam din rută mai degrabă, găseam foaia de drum pe masă și iar pe drumuri. A  doua zi dimineața, trebuia să fii pregătit de o nouă cursă.

Era obositor. Dar am rezistat, așa a fost viața. Acum, am un orar fix, lucrez de la oră la oră, așa că mai reușești să faci munca și pe acasă”.

Chiar dacă a avut, de-a lungul anilor, multe diplome de tot felul, cea mai mare mândreia a sa a fost și rămâne munca pe care a făcut-o, căci a făcut-o cu dragoste și din suflet.

(83 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: