Din cutie sunt scoase saltele gonflabile/ Sursa: Captură video - BTV
Din cutie sunt scoase saltele gonflabile/ Sursa: Captură video – BTV

La 17 ianuarie curent portalul Telegraph.md a publicat știrea „Greviștii” lui Usatîi: Filmează așa, încât să nu se vadă mâncarea!” în care sunt inserate imagini video preluate de la postul de televiziune BTV din Bălți. În știre este menționat că un ales local îl îndeamnă pe cameraman să filmeze astfel „ca să nu se vadă mâncarea”, lăsând să se înțeleagă că aleșii locali de la Partidul Nostru din Consiliul Municipal Bălți nu ar fi în greva foamei, așa cum au declarat anterior, şi ar fi primit cutii cu produse alimentare.

Directoarea postului TV local, dar și unul din consilierii vizați în secvența video afirmă că portalul a montat imaginile și a dezinformat, fără a prezenta filmările integral, în care se vede clar că în cutii erau saltele gonflabile și nu produse alimentare. Aceleaşi imagini video însoţite de aceleași acuzaţii au fost preluate și de alte site-uri, inclusiv Evenimentul.md, Democracy.md, Hotnews.md, 24h.md, Publika.md  etc., însă opinia consilierilor locali acuzaţi nu a fost solicitată.

Autorul știrii publicate de Telegraph.md afirmă că „o secvență video i-a dat de gol pe așa-zișii greviști ai Partidului Nostru. În cadrul unui reportaj realizat în incinta Primăriei, se aude foarte clar cum unul din consilierii lui Usatîi îi spune cameramanului să fie atent ce filmează, ca să nu se vadă mâncarea: „Mergi, filmează astfel încât să nu se vadă mâncarea…”, știrea fiind însoțită de imagini video în care sunt filmați câțiva consilieri, dar și câteva cutii.

Directoarea postului BTV: „În acele cutii erau saltele gonflabile, dar nu mâncare”

Rodica Deleu, directoarea postului BTV, spune că imaginile aparțin postului de televiziune pe care îl conduce și acuză portalul Telegraph.md că le-a montat special pentru a dezinforma. „În acele cutii erau saltele gonflabile, dar nu mâncare, iar imaginile au fost montate. De ce nu au fost date și alte imagini cu acele cutii când erau desfăcute?”, se întrebă directoarea BTV.

La rândul său, consilierul local Serghei Balan, cel care îndeamnă cameramanul să filmeze, susține că declarația sa a fost interpretată. „Eu am spus să meargă să filmeze cutiile, ca să nu apară alte întrebări cum că acolo ar exista mâncare sau altceva. Însă acel portal a interpretat că eu am spus să filmeze în așa fel ca să nu se vadă mâncarea. Este o minciună care a fost preluată și de alte portaluri, fără a ne întreba pe noi, consilierii, ce se afla în acele cutii”, a declarat consilierul pentru Stopfals.md.

Telegraph.md: „Video-ul nostru nu e montat și nici nu am dezinformat”

L-am contactat pe o rețea de socializare pe un reprezentat al portalului Telegraph.md și l-am întrebat dacă imaginile au fost montate. „Video-ul nostru nu e montat și nici nu am dezinformat. Ascultați și d-voastră ce indicații primește cameramanul și trageți concluzii. Puteți privi și originalul, ca să vă convingeți că noi nu am montat nimic”, a precizat reprezentantul portalului care a refuzat să se prezinte. La întrebarea de ce nu au solicitat opinia consilierilor pentru a clarifica dacă în acele cutii era mâncare sau altceva, reprezentantul portalului a răspuns: „Să-i întrebăm ceea ce se aude atât de bine în reportaj? Dumneavoastră ați auzit perfect indicațiile primite de cameraman. Ați văzut că nu este nimic montat și v-am sugerat cum puteți verifica acest lucru. Deci despre ce fel de ”StopFals!” poate fi vorba?”.

În imaginile originale prezentate de postul local de televiziune BTV afirmația consilierului nu se aude foarte clar, însă se vede că Serghei Balan îl îndeamnă pe cameraman să filmeze, iar din acele cutii sunt scoase saltele gonflabile. Aceste imagini însă nu au fost difuzate nici de Telegraph.md, nici de celelalte portaluri care au preluat știrea, afirmând că în cutii se afla mâncare pentru consilierii care au declarat greva foamei.

Lilia Zaharia

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(62 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: