Vitalie Vrabie
Vitalie Vrabie

Gata cu cozile imense în vama Sculeni. Din vara anului viitor, postul vamal de aici se va extinde și se va moderniza. Lucrările propriu-zise vor începe în primăvară, iar întreg proiectul de reabilitare va dura aproximativ trei ani.

Costul proiectului va fi pentru  Republica Moldova şi România câte cinci milioane de euro.  Uniunea Europeană va acorda finanțare în proporție de 70%, iar celelalte 30 % vor fi oferite de Guvernul Republicii Moldova.
Despre toate acestea a vorbit șeful Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie, prezent, săptămâna trecută, la vama Sculeni.

Ce avem la moment?
Potrivit lui Vitalie Vrabie, în prezent, se circulă în vamă pe câte trei piste de control la intrare și la ieșire.
”După reconstrucție, ne propunem să avem patru piste pentru călători și autoturisme la intrare și patru piste la ieșire. Adică, vom dezvolta această infrastructură de capacitate pentru autoturisme și călători cu 150%. Cea mai mare problemă, la ora actuală, este punctul de intrare și ieșire la transportul de mărfuri. Aici avem câte o pistă la intrare și, respectiv, la ieșire și încă una pentru agenții economici autorizați, intrare-ieșire. În rezultatul organizării postului, vom avea, în loc de trei piste pentru transportul de mărfuri, opt  piste. Vor fi câte trei piste pentru intrare și, respectiv, ieșire, și două piste intrare – ieșire pentru agenții economici autorizați”, a explicat oficialul.
În anul 1996, când Postul vamal Sculeni a fost  renovat, avea o suprafață totală de 2,25 hectare. În rezultatul modernizării, se va extinde până la 3,62 hectare.

Cum se traversează-n vamă? Ce se va schimba?
Vitalie Vrabie a menționat că, în anul 2016, la vama Sculeni s-a înregistrat o creștere constantă a numărului de traversări, iar în anul 2017 – o descreștere. Explicația e simplă. ”Descreșterea a avut loc din cauza drumului Chișinău-Sculeni, care e în reparație”, a spus dânsul, după care a precizat: ”Dar acest flux  de autoturisme pe care îl pierdem la Sculeni, îl regăsim în vama Leușeni. După ce drumul va fi reparat, vom avea o nouă creștere a numărului de traversări prin vama Sculeni”.

Cu proiectul pe masă, în așteptarea finanțării
Șeful Serviciului vamal a mai spus că extinderea vămii Sculeni și construirea unor noi piste ar putea fi realizată într-un termen mai restrâns decîte trei ani. Asta, doar dacă finanțarea va fi la timp și se va lucra intensiv
”Eu sunt convins că, în condițiile în care Bruxelles-ul ne va asigura finanțarea și ne va permite, noi vom realiza în doi ani acest proiect”, a specificat dânsul.
Vitalie Vrabie a subliniat că Postul vamal Sculeni nu va fi închis decât pe jumătate în perioada lucrărilor de reparație, pentru ca să fie menținută aceeași capacitate de procesare și trafic prin acest post.
Peste doi-trei ani, Postul vamal Sculeni va fi unul dintre cele mai moderne la frontiera cu România, a dat asigurări dânsul.

Detalii:
Postul vamal Sculeni este unul dintre cele mai aglomerate la ora actuală. Zilnic, este traversat de peste 2000 de unităţi de trasport, dintre care 350 sunt autocamioane.
Proiectul urmează a fi implementat în cadrul Programului Operaţional Comun România – Republica Moldova 2014-2020, finanțat de Uniunea Europeană cu un buget de 10 milioane de euro, beneficiarii căruia sunt Agenția Națională de Administrare Fiscală din România – lider de Proiect și Serviciul Vamal al Republicii Moldova – partener.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(354 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: