Peste 14 milioane de lei au fost oferite în acest an din Fondul rutier pentru raionul Ungheni.

Potrivit lui Constantin Fuior, șeful Secţiei construcţii, gospodărie comunală şi drumuri, până vine frigul, lucrările de reparație a drumurilor de acces spre localitățile din raion vor fi finalizate.

Unele deja au fost finalizate.

Lucrările sunt diferite. În unele locuri drumurile sunt acoperite cu beton asfaltic, în altele – cu pietriș sau, pur și simplu, sunt plombate. Indiferent de modalitate, cert e faptul că s-a dorit să fie reparate cât mai multe porțiuni de drum.
Mai mult ca atât, au fost luate în vizor și câteva poduri, care au fost și ele reparate.

Constantin Fuior speră ca la anul viitor toate drumurile de acces spre localități să fie asfaltate. Dânsul și-a exprimat satisfacția că, grație banilor veniți din Fondul Rutier, s-a reușit reabilitarea unor segmente de drum mult mai mari decât în anii precedenți.

”Sperăm că la anul vom primi 20 milioane de lei, astfel ca să putem acoperi cu beton asfaltic drumurile din pietriș, mai ales că e greu de întreținut un drum din pietriș – e de-ajuns o ploaie și drumul începe a se deteriora”, a precizat specialistul.

Raionul Călărași a beneficiat în acest an de  8 milioane 148 mii de lei din Fondul Rutier.

”Din acești bani au fost plombate sau acoperite cu pietriș 23 de drumuri de acces în localități, cea ce înseamnă  aproximativ 75 de kilometri în total. Pot spune că toate drumurile care duc spre localitățile raionului au fost reparate”, a spus Veaceslav Stratan, șeful Direcției construcții Călărași. Au fost reabilitate și segmentele de drum ce duc spre instituțiile de învățământ, ca autobuzele școlare să poată ajunge acolo, fără nici un impediment, pe orice timp. ”Mai avem multe drumuri de reparat. Avem nevoie și de mult mai mulți bani ca să reușim”, a făcut o remarcă dânsul.

La Nisporeni, lucrările de reabilitare a drumurilor au început mai târziu, dar cert e că se lucrează.
Savelie Tipa, șeful Drecției construcții, nu s-a arătat entuziasmat de suma de bani care a fost oferită de Fondul Rutier pentru Nisporeni în acest an. ”Am primit 5 milioane 500 mii de  lei, pentru 62 de kilometri, pe când trebuia pentru 78 de kilometri”, a precizat dânsul, după care a spus că au fost expediate documentele necesare pentru ca să fie revăzută suma totală de care are nevoie raionul Nisporeni.

O bună parte din banii pentru raionul Nisporeni, 1,5 milioane de lei, vor fi utilizate pentru construcția drumului de acces spre Ciutești, cu o lungime de 600 de metri. ”Din restul banilor vom efectua doar lucrări de întreținere – adaos de material, plombare”, a mai spus specialistul.

Știați că?
Potrivit unui raport publicat recent de Forumul Economic Mondial, Republica Moldova se situează pe locul 128 din 137 la calitatea infrastructurii rutiere, adică a drumurilor.

Drumurile noastre sunt mai bune doar decât cele din Mozambic, Ucraina, Paraguay, Yemen, Guineea, Madagascar, Haiti, Republica Democratică Congo şi Mauritania.

Totuși, organizația respectivă a menţionat că lucrurile evoluează și că, treptat, calitatea drumurilor începe să crească.
De notat că nici România nu se poate lăuda cu un loc onorabil în acest clasament. Ea ocupă locul 120.

Cele mai bune drumuri din lume sunt, la ora actual, în Emiratele Arabe Unite, Singapore, Elveţia, Hong Kong, Olanda, Japonia, Franţa, Portugalia, Austria şi SUA.

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(150 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: