Ministerul Economiei şi Infrastructurii este nemulţumit de activitatea companiei „OHL ZS” din Cehia, care îndeplinește lucrările de reabilitare a două segmente de circa 50 km a traseului Chișinău-Ungheni-Sculeni, inclusiv construcția drumului de ocolire a municipiului Ungheni, informează INFOTAG.

Surse din cadrul ministerului au relatat că declaraţia a fost făcută de vicepremierul Octavian Calmîc la şedinţa de lucru de marţi cu reprezentanţii companiei cehe. El a menţionat că ministerul apreciază drept nesatisfăcătoare prestația antreprenorului în procesul de îndeplinire a prevederilor contractuale, acestea fiind realizate cu întârzieri și abateri de la graficul stabilit.

„Reabilitarea drumurilor naționale constituie unul din obiectivele primordiale ale autorităților, inclusiv și în raport cu partenerii de dezvoltare, care susțin prin diferite fonduri aceste proiecte. În aceste condiții, suntem nevoiți să intervenim cu decizii prompte în procesul de realizare a contractelor și să solicităm garanții din partea antreprenorilor privind capacitatea de îndeplinirea a lucrărilor”, a menționat ministrul.

Octavian Calmîc a solicitat reprezentanților antreprenorului să prezinte un plan săptămânal de acțiuni privind mersul lucrărilor, termeni concreți de dare în exploatare a fiecărui segment de drum, etc.

Reprezentanții companiei au recunoscut că se confruntă cu probleme atât obiective, cât și subiective în realizarea prevederilor contractuale, dând asigurări că până la finele anului curent vor depune eforturi maxime în realizarea lucrărilor, astfel încât anul viitor să fie îndeplinite toate obiectivele asumate în reabilitarea drumului. Ei au mai dat asigurări că circulația pe centura de ocolire a municipiului Ungheni va fi deschisă până la 31 octombrie.

Vorbind despre construcția drumului de ocolire și importanța lui, vicepremierul a mai punctat odată că acest proiect este extrem de important pentru Republica Moldova, deoarece va scurta cu circa 20 km drumul până la vama Sculeni și la noul pod peste Prut, proiect preconizat spre realizare în colaborare cu România în zona comunei Zagarancea. Plus la toate, centura va micșora esențial circulația transportului de tranzit prin municipiul Ungheni.

De menționat că problema tergiversării lucrărilor pe drumul Chişinău-Ungheni durează din 2015. De activitatea antreprenorului ceh era nemulţumit şi fostul ministru al Transporturilor, Iurie Chirinciuc, care a stabilit drept termen limită de executare a lucrărilor sfârşitul anului 2016, avertizând că, în caz contrar, va rezilia contractul. Antreprenorul a dat asigurări că va încheia lucrările până la sfârşitul anului.

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(134 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: