Credeți că mi-au dat kilowati în plus, sau mi-au micșorat cumva prețul pentru curentul electric consumat? Nu! Mi l-au deconectat. M-au lăsat fără lumină.
Surprize, surprize! Cum e senzația să nu ai lumină noaptea și, mai ales, cînd afară e frig? Foarte vesel, frate! Noaptea devine mai romantică… Asta, în cazul în care ai lumînări în casă. Voila! Mai vorbești și cu omul de suflet, asta dacă wi-fi lipsește… Vă cunoașteți mai bine.
Dar, dacă aveți internet la telefon, atunci veți căuta ambii ocupație, ca să nu vă enervați mai tare. Dar atenție! Telefoanele se descarcă. Unde să le încarci, dacă nu ai curent electric, iar priza devine, dint-odată, un obiect de decor?
Cu toate acestea, cel mai nașpa este atunci cînd achiți factura totdeauna la timp, iar, la un moment dat, îți scapă. Fără să fii atenționat, anunțat, avertizat, te trezești seara, după lucru, cînd trebuie să faci un duș și să mănînci, fără electricitate.
Nu faci altceva decît să ieși din casă. Și totuși dușul e sfînt, fie el și rece – asta înseamnă călire! Cei de la RED Nord ne fac viața frumoasă!
În fine, nu știu cum e procedura cu electricitatea în Europa și cum achită cei de acolo. Dar nu credeți că ar fi bine să fim avertizați în caz că cineva din noi a uitat de factură? Ok! Nu o să neg faptul că trebuie să fim responsabili, dar nici să fie deconectată lumina fără a te preveni. Se mai întîmplă să fii plecat de acasă pe o perioadă mai îndelungată, sau să fii bolnav…
Imaginați-vă că cineva are acasă un aparataj foarte scump, care s-ar defecta la deconectarea bruscă a curentului electric. Pot exista și multe alte exemple de acest gen.
Indignarea mea vine de la faptul că nu am avut o noapte lumină. Să știți că nu e chiar plăcut să te trezești fără ea.
A doua zi, de dragă dimineață, am mers să achit factura și amenda sau… plata de reconectare, bat-o vina! Am pierdut ore întregi, în timp ce trebuia să fiu la serviciu. Să fi fost eu șefă, îmi ziceam ceva de ”bine”, dar bine că sînt și șefi înțelegători.
Cum să stai trei ore ba la oficiul lor, ba la poștă. Iar acolo o coadă mare, oameni nervoși, obosiți, femeia de la ghișeu, însă, vorbește la telefon. Eu inspir și expir ca să nu explodez într-un moment.
Pentru prima dată am mers să achit acolo pentru consumul de energie electrică, după ce curentul mi-a fost deconectat. O întreb pe doamna care elibera facturile dacă azi îmi va fi repornită lumina.
”În nici un caz!”, acesta a fost răspunsul. Deci, frigiderul meu se va topi, iar eu? Eu o să îngheț de frig!
Eu aș spune că ar trebui să se mai schimbe cîte ceva și pe la RED Nord, ceva modernizare nu ar strica. Oare nu trebuie să anunțați în cazul în care am întîrziat cu achitarea? Să ne anunțați, chiar dacă am fost căscați și nu am plătit la timp. Să faceți în așa mod, încît să nu umblăm dintr-o parte în alta cu achitarea și, cel mai important, să reconectați curentul electric maxim în cîteva ore.
Așa cum procedați acum consider că nu e corect: și vouă vă faceți mai mult de lucru, și pierderi suferiți, căci o zi sau două noi nu folosim curentul electric și implicit, vom plăti mai puțin.
Mulțumesc, RED Nord.