În fotogarfie: Drumul spre Europa pe harta României
În fotogarfie: Drumul spre Europa pe harta României

A fost făcut încă un pas spre realizarea unui mare proiect ce ține de construirea unui pod rutier peste Prut la Ungheni, dar și de autostrada Tîrgu Neamţ-Iaşi–Ungheni.

Săptămîna trecută, pe 14 septembrie, Guvernul României a aporbat Master Planul de Transport al României, după care vor putea fi accesate fonduri europene pentru construcţia de noi autostrăzi şi drumuri expres.

Documentul prevede finalizarea, în următorii cinci ani, a peste 880 de kilometri de autostradă, inclusiv autostrada Tîrgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, cu o lungime de 135 km şi o valoare de 1,13 miliarde de euro. Aceasta, potrivit documentului, urmează fie construită în perioada 2016 – 2020. Se dau asigurări că și podul peste Prut de la Ungheni va fi gata în anul 2018.

Oare va fi așa? Să credem promisunilor făcute?
Presa din România e sceptică în acest sens. ”Numai pe rutier, pînă în 2020, sînt planificate proiecte în valoare de 13 miliarde de euro, dar există fonduri disponibile doar pentru o treime”, notează HotNews.ro.

”Guvernul promite că autostrada Tîrgu Neamţ-Iaşi-Ungheni va fi gata pînă în 2020. Am răsfoit în jur de-o oră actele prezentate – printre alte fantasmagorii (de zici că țara va fi acoperită de lapte și miere în următorii ani), se vorbește și de vestita autostradă fantomă (A8) Tîrgu Neamț-Iași-Ungheni, la care, cică, vor începe lucrările în 2017 și va fi gata pînă în 2020 (adică, pînă la următoarele alegeri…). Mai mult, podul peste Prut de la Ungheni va fi gata în 2018!

Autostrada (cu tot cu pod) va costa 1355,64 milioane euro… Eu sînt foarte sceptic, avînd în vedere că toți, dar absolut toți politicienii sînt fix aceleași lepre care au furat, au mințit și n-au făcut nimic pentru zona Moldovei din 1990 încoace”, scrie Bobses.eu.

Ziarulderoman.ro e mai împăciuitor. ”Dacă banii sînt unii europeni, iar strategia va fi una corectă, cu documentaţiile respectînd legislaţia UE, şansele de reuşită sînt destul de mari”, susține publicația, dar… ”Partea  proastă ține de studiile de fezabilitate, făcute şi refăcute de nenumărate ori pe fiecare porţiune de drum, iar concluzia ultimilor ani a demonstrat faptul că s-au făcut mai multe studii de acest fel, care costă aproape cît trei sferturi din lucrarea în sine, iar ele pot fi folosite cel mult într-un interval de trei ani, după care se refac şi tot aşa.

Aşa se face că, în ultimii ani, panglicile s-au tăiat pentru cîţiva metri de autostradă, iar după inaugurări s-au şi închis, pentru că s-a surpat pămîntul”, notează Ziarulderoman.ro, după care concluzionează: ”Speranţa, totuși, moare ultima, iar alte alegeri bat la uşă”.

Antecedente
Acum doi ani, cu mare tam-tam, se inaugura gazoductul Iași-Ungheni. Panglica a fost tăiată, iar după… s-a instalat liniștea. La poartă a fost pus lacătul, porbabil, în așteptarea unor vremuri mai bune.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(5 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: