În fotografie: Pe drumul Chișinău-Ungheni Foto: facebook, pagina lui Iurie Leancă
În fotografie: Pe drumul Chișinău-Ungheni
Foto: facebook, pagina lui Iurie Leancă

Dezastru și bătaie de joc
De mai bine de doi ani, drumul Chișinău-Ungheni e un adevărat calvar pentru șoferi.

”În fiecare zi, timp de doi ani, parcurg acest traseu. Dacă o mai fac un an, rămîn fără caroserie și fără dinți în gură. Dezastru și bătaie de joc. Jumătate dintr-un pod să-l construiești timp de un an de zile?”, a postat pe facebook Vanea Bodrug.

”Mai mare bataie de joc în reparația unui drum nu am văzut niciodată. Am avut ”fericita” ocazie să merg pînă la Călărași de două ori, după care eram gata să ma jur că nu mai calc pe traseul acesta”, a adăugat și Anatol Rotaru.

Un alt conducător auto, Gheorghe Corițchi, face o remarcă: ”Drumul acesta cred ca va fi gata prin 2018- 2020. E chiar bătaie de joc. Era mai bun drumul înainte de reparații”.

Despre proasta calitate a reparațiilor au semnalat și cititorii ”Expresului”.

”Invitați-l pe domnul ministru Chirinciuc să viziteze Pîrlița, să-i arăt cît de calitativ se repară pe aici drumul”, ne-a sugerat un cetățean din partea locului. ”De la Călărași pînă la Strășeni se repară de o calitate foarte proastă”, susține și Vasile Chitoroagă, subliniind că Ministerul Transporturilor ar trebui să ofere despăgubiri șoferilor din raioanele Călărași și Ungheni pentru defectarea automobilelor din cauza drumului.

Nemulțumirile unui fost prim-ministru
După ce a dat startul reabilitării drumului respectiv, cu mult fast și camere de luat vederi, Iurie Leancă, pe atunci prim-ministru, acum deputat, revine la el.
”Așa trebuie să arate construcția unui drum european?”, se întreabă dînsul pe o rețea de socializare, după care vine și cu unele precizări: ”Cu aproximativ o lună în urmă, i-am cerut explicații Ministrului Iurie Chirinciuc privind reabilitarea traseului R1 Chişinău – Ungheni – Sculeni, precum și altor drumuri din țară. Atunci am primit doar niște răspunsuri vagi și lipsite de argumente.

Situația la moment a rămas la fel ca și răspunsurile Ministrului, iar cetățenii mai trebuie să aștepte pînă conștiința unor ”europeni” se va trezi”.

Unde dai și unde crapă
Se pare că postarea deputatului Iurie Leancă nu prea a impresionat publicul.

”Dumneavoastră, cînd erați la conducere, care era treaba cu drumul acesta?”, întreabă Anatol Rotaru. ” Eu aș tăcea și aș încerca cumva să ameliorez situația prin fapte, nu prin jalbe”, a menționat Valeriu Grecu. Un alt sfat i-a oferit Irina Botnarencu: ”Ca simplu deputat, ar trebui să-i trageți la răspundere pe miniștri, da nu să faceți pe facebook ”demersuri”. Doar sînteți în ”coaliție” – banul public trebuie controlat”.

Și a mai primit un sfat Iurie Leancă, de la Iulian Bobeica: ”Mai des circulați prin toată țara, nu doar Parlament – casă – aeroport… Pe cînd guvernați dumneavoastră, nu se făceau drumurile mai calitativ sau mai ”europenește”. Tot aceeași mizerie”.
Și o ultimă părere. ”Nu mi se pare corect să vă criticați colegii de coaliție, domnule Leancă… nu pentru asta v-au cumpărat”, spune Nichita Seul.

Răspunsul ministrului Transporturilor
Iurie Chirinciuc, ministrul Transporturilor și Insfrastrcturii Drumurilor, a precizat pentru ”Expresul” că, deocamdată, fiind în concediu, nu i-a oferit lui Iurie Leancă un răspuns în scris.

I-a explicat, însă, față în față, care e situația: ”Iată ce i-am zis domnului Leancă: ”Contractul a fost semnat în 2014. Dumneavoastră ați lansat proiectul cu tam-tam. Dar, pînă în august 2015, nu s-a făcut nimic. Atunci nu v-a interesat ce se întîmplă cu reparația acestui drum. Am venit eu în fruntea ministerului, am pornit lucrările. Este adevărat, se desfășoară cu greu, dar se deasfășoară”. Asta i-am spus”.

Potrivit lui Iurie Chirinciuc, termenul de dare în exploatare a drumului Chișinău-Ungheni-Sculeni va fi prelungit. Este imposibil să se finalizeze toate lucrările pînă la finele anului curent. ”Cel mai probabil, va fi dat în exploatare la sfîrșitul verii anului 2017”, a mai spus ministrul.

Despre calitate
Referindu-se la calitatea proastă a  lucrărilor, pe care mulți o incriminează, Iurie Chirinciuc a atenționat că nu este varianta finală a drumului. După ce vor fi finalizate toate podurile și podețele, va fi aplicat, pe toată lungimea drumului, încă un strat de asfalt, așa-numitul strat de uzură.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(14 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: