IMG_0159Interviu cu primarul oraşului Ungheni, Alexandru Ambros

În oraşul Ungheni au început să lucreze semafoare de tip LED. Cîte semafoare noi au fost instalate şi prin ce se deosebesc de cele vechi ?

Alexandru AmbrosÎn total, au fost semaforizate complet 10 intersecţii în oraş. Au fost instalate 203 semafoare pentru trafic şi, pentru prima dată, au fost instalate 74 semafoare pentru pietoni. Noile semafoare prezintă un şir de avantaje. Semafoarele sunt de tip LED, ceea ce înseamnă că sunt foarte econome la consumul de energie electrică. Dacă la semafoarele vechi o lampă consuma 100 W, acum se consumă doar 9 W. Astfel, consumul de energie electrică s-a redus de peste 10 ori. În afară de aceasta, semafoarele noi au posibilitatea de a fi programate pe secunde, diferenţiat la fiecare intersecţie, în dependenţă de traficul existent. Aceste semafoare permit trecerea în regim automat la semnalul galben intermitent pe timp de noapte. Acest lucru va fi foarte comod pentru şoferi de a nu staţiona pe timp de noapte în moment în care nu este trafic. Pentru a fluidiza traficul la anumite intersecţii, a fost instalată săgeta verde care va permite virarea la dreapta la semnalul roşu al semaforului.

Este un număr destul de mare. Cum aţi reuşit să faceţi faţă cheltuielilor pentru procurarea şi instalarea acestor semafoare ?

Lucrările date au fost posibil de realizat datorită unui proiect scris de Primăria oraşului Ungheni. Proiectul se numeşte „Sistem de informare şi securitate în traficul rutier în oraşul Ungheni”.  Acest proiect este finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Comun România – Ucraina – Republica Moldova, fiind un proiect transfrontalier. Primăria Ungheni este partener lider şi parte cea mare a investiţiei se face aici la noi. Partenerii noştri din Municipiului Dorohoi (România) şi Cernăuți (Ucraina), la fel, vor beneficia de lucrări de îmbunătăţire a traficului rutier.

Cît va mai dura proiectul respectiv ? Mai sunt şi alte lucrări care urmează a fi efectuate ?

Durata proiectului este de 1,5 ani. Se preconizează finisare proiectului în iunie 2015. În afară de semafoarele pentru trafic şi pietoni, urmează a fi instalate în total 1385 semne rutiere. Vor fi instalate 120 semne iluminate pe timp de noapte cu denumiri de străzi. De asemenea, proiectul prevede şi instalarea unui sistem de monitorizare a traficului rutier. Vor fi instalate 21 camere video pentru monitorizarea atît a traficului rutier, cît şi a ordinii publice. Pentru prima dată, în Ungheni vor fi instalate radare care vor indica şoferului viteza cu care circulă pentru a-l preîntâmpina, iar pentru cei care nu înţeleg că viteza excesivă prezintă pericol nu doar pentru şofer, dar şi pentru cei din jur, camerele vor fixa acest lucru. Vom aplica marcaje rutiere obişnuite, dar şi marcaje din termoplast pe segmentele de strada care au fost reparate capital.

Este un proiect destul de ambiţios. Se pare că oraşul Ungheni este primul oraş din republică care beneficiază de un astfel de proiect.

Într-adevăr, Ungheni este primul oraş din Moldova unde a fost efectuat un studiu de fezabilitate şi s-a stabilit în care anume intersecţii este nevoie de semafoare. La fel, s-a efectuat un studiu de trafic pentru a programa semafoarele astfel ca traficul să fie fluidizat cît mai efectiv. După instalarea tuturor componentelor proiectului respectiv, pe care le-am enumerat mai sus, putem afirma cu siguranţă că oraşului Ungheni va beneficia de un sistem de siguranţă în traficul rutier complet renovat, la standarde europene.

Care sunt aşteptările dumneavoastră de la implementarea proiectului dat ?

Sarcina principală a executării acestui proiect cu finanţare europeană este de a asigura securitatea tuturor participanţilor la trafic. Este vorba de securitatea şoferilor, dar şi a pietonilor. Înainte nu existau semafoarele pentru pietoni. Pietonul nu are nevoie de semaforul pentru trafic, cel cu trei culori, el are nevoie de semafor pentru pietoni. Foarte des pietoni, mai ales în centrul oraşului, erau derutaţi şi nu înţelegeau cînd trebuie să treacă strada. Aceasta stîrnea şi nemulţumirea şoferilor. Dar nici şoferii, nici pietonii nu erau de vină. Semafoare pentru pietoni pur şi simplu lipseau. Acum situaţia este complet altfel şi sper că toţi participanţii la trafic să se simtă în siguranţă.

Referitor la camerele de supraveghere, deseori instalarea lor stîrneşte anumite nemulţumiri în rîndul şoferilor. Cum aţi putea să le răspundeţi ?

În opinia mea camerele de supraveghere nu trebuie să deranjeze. Este o necesitate a timpului. Eu aş spune că noi avem nevoie de cît mai multe camere. Referitor la şoferi, deoarece s-a vorbit mai mult la tema că este deranjată intimitatea şoferului. Camere instalate în oraşul Ungheni nu sunt pentru a vedea cu cine este în maşină şoferul. Ele vor face monitorizarea doar din spatele maşinii, pentru a înregistra numărul automobilului în cazul unei contravenţii. Pentru cei care sunt disciplinaţi, nu prezintă nici un deranj, dimpotrivă în cazul unor situaţii de dispută uşor se vor putea clarifica lucrurile. De asemenea, camerele pot fixa anumite nereguli care au loc în oraşul nostru.

Sînt sigur că realizarea acestui proiect va fi în beneficiul nostru al tuturor celor care ne iubim oraşul şi ne numim cu mîndrie ungheneni.[wzslider]

Social: ungehni.md

(44 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: