Imagine simbol: stiri.tvr.ro
Imagine simbol: stiri.tvr.ro

Valea Mare, Costuleni și Măcărești – iată localitățile care au azi, în școli, cîte un centru de resurse inclusive, de care beneficiază, în primul rînd, copiii cu necesități speciale.

Toate trei centre au fost deschise, grație implicării active a Direcției Asistență Socială și Protecție a Familiei (DASPF) Ungheni  ”Ideea vine de la mobilizarea și implicarea femeii în procesul decizional. După ce am participat în programul ”Abilitarea femeilor din comunitățiile rurale”, am decis că e timpul să fie realizat în raion un proiect ce ar viza deschiderea unor centre de resurse incluzive”, a explicat Natalia Mușet, asistentă socială la DASPF.

Inaugurarea celor trei centre s-a produs pe 14 octombrie, în prezența reprezentanților Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare din Chișinău și ai Fundației Soros-Moldova care, împreună cu Guvernul Suediei, sînt finanțatorii proiectului.

”Este o deschidere foarte mare în raionul dumneavoastră și este apreciabil că se implică și autoritățile publice locale. Rămîne de mobilizat actorii sociali, părinții, copiii, pentru a-i informa și a-i sensibiliza, ca, împreună, să contribuim la incluziunea copiilor cu necesități speciale în comunitate”, a spus Natalia Cambrian, coordonatoare de proiect la Fundația Soros-Moldova.
Cadrele didactice au avut doar cuvinte de laudă pentru acest proiect.

”Le-am acordat în permanență atenție copiilor cu nevoi speciale, am încercat să le oferim posibilități noi de a învăța. Datorită acestui centru, misiunea noastră va fi mai simplă, iar copiii vor veni cu mai multă plăcere la școală”, a menționat Silvia Corneleac, directoarea Gimnaziului Costuleni. ”Este o ocupație adăugătoare pentru copii și observ că aici ei se simt mai liberi în comunicare decît la orele obișnuite. Încercăm să-i sensibilizăm pe toți elevii să-și ajute semenii cu necesități speciale. Ne  pare bine că deja se observă un progres în această încercare a noastră”, a remarcat Tamara Ureche, cadru de sprijin al centrului de resurse incluzive de la gimnaziul din Valea Mare. ”Cadrele  de sprijin sînt receptive la greutățile cu care se confruntă copiii cu nevoi speciale, îi ajută să-și pregătească temele pentru acasă. Sperăm ca acești copii să se implice în viața școlară și să devină mai deschiși și mai liberi, grație activității centrului respectiv”, a punctat și directoarea Liceului ”Elada” din Măcărești, Lilia Beșliu.

La ora actuală, în cele trei localități sînt înregistrați 32 de copii cu nevoi speciale. Costul total al proiectului a fost de 3592 dolari SUA, dintre care 957 – contribuția comunităților.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(6 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: