În fotografie: De la Chișinău în vale… Fotografie: timpul.md
În fotografie: De la Chișinău în vale… Fotografie: timpul.md

Construcția drumului Chișinău-Ungheni pare să fi intrat din nou în impas. De vreo trei ani, oamenii tot aud că, iaia-iaca, drumul va fi reparat. Iar autoritățile, în toți acești trei ani, nu au contenit să facă promisiuni.

Pe 20 august 2014, în sfrîșit, s-a trecut de la vorbe la fapte. Șantierul a fost inaugurat în prezența unor înalți oficiali din Guvern. Tehnica a început să lucreze, să frezeze carosabilul dinspre Chișinău spre satul Vatra. Nu a durat însă mult. Acum, pe acest drum e liniște din nou.

Ce se întîmplă?

Potrivit site-ului timpul.md, compania azeră ”Evrascon”, responsabilă de reabilitarea acestei porțiuni de drum, și-a concentrat cea mai mare parte a activității la transportarea în R. Moldova a echipamentului necesar, a pieselor de schimb, precum și asamblarea uzinei de asfalt și a laboratorului de testare. Pînă la sezonul rece, urmează să fie, totuși, așternut un strat de asfalt nou pe ambele sensuri ale drumului. Cel puțin, așa susține șeful Administrației de Stat a Drumurilor (ASD), Gheorghe Curmei. Dar este vorba numai de segmentul de drum Chișinău-Strășeni.
Aceeași companie va reabilita și porțiunea de drum Bahmut-Nicolaevca, dar, se pare, deja la anul viitor.

Mai problematică este reconstrucția de drum pe porțiunea Strășeni-Bahmut, dar și construcția drumului de ocolire a orașului Ungheni.

Compania cehă „OHL ZS”, care s-a oferit să efectueze aceste lucrări, cîștigînd și tenderul respectiv, deocamdată, vorba vine, nu dă semne de viață. Nu a fost transmis încă programul de lucrări din partea executorului, nu a fost adus nici echipamentul necesar. Din acest motiv, Administrația de Stat a Drumurilor i-a făcut deja primele avertizări. Dacă situația nu se va schimba, e posibil să se ajungă la rezilierea contractului, ceea ce ar înseamnă încă un an în plus de așteptări ale începerii lucrărilor de reabilitare a unei bune părți a drumului Chișinău-Ungheni.

Reamintim că notele de începere a lucrărilor de reabilitare a drumului respectiv au fost emise la sfîrșitul lunii iulie. De atunci, cele două companii au la dispoziție 24 de luni pentru realizarea proiectelor, care vor costa 80 milioane de euro, bani oferiți de Banca Europeană de Investiții.  Lucrările sînt supravegheate de o echipă de ingineri ai companiei WSP Global din Canada, condusă de un expert american cu experiență de muncă în România.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(2 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: