interviu, Alexandru Ambros, primar, ungheni

Interviu cu primarul orașului Ungheni, Alexandru Ambros.

–          Acum câţiva ani s-a iniţiat propunerea ca orașul Ungheni să devină municipiu, lucru care nu s-a întâmplat. Cât de real este că acest lucru să se întâmple acum?

–          Ungheniul, cu siguranță, are toate șansele acum să devină municipiu. Încă în anul 2008, împreună cu primarii oraşelor Cahul, Orhei și Soroca, am făcut o scrisoare comună către Guvernul Republicii Moldova şi legislativul de atunci pentru a convinge autoritățile centrale că orașele noastre corespund cerințelor pentru a fi municipii. Atunci nu am primit un răspuns afirmativ. La ultima şedinţă a Parlamentului de săptămâna trecută, iniţiativa despre statutul de municipiu a acestor oraşe fost votată în prima lectură. Probabil, proiectul de lege va fi supus votului în cea de-a doua lectură după revenirea din concediu a parlamentarilor.

–          Care vor fi beneficiile pentru unghenenii şivor fi oare mândri atunci, când vor spune că trăiesc în municipiul Ungheni?

–          Odată ce orașul Ungheni va obține statut de municipiu, lucrurile se vor schimba doar spre bine. Vom avea posibilități mai mari de a administra localitatea, vom avea o dezvoltare continuă, bani mai mulți în buget. Republica Moldova nu poate fi o țară doar cu un pol de dezvoltare, care este doar Chișinăul. Noi avem nevoie de poli de dezvoltare și în alte centre cu potențial, cum ar fi Ungheniul.

–          Oraşul nostru corespunde cerințelor caracteristice unui municipiu?

–          Orașul Ungheni este un oraș cu un grad de urbanizare foarte înalt. Dacă e să facem o comparație cu orașul Chișinău, putem spune căoraşul nostru este mai mic doar după dimensiuni. Nu avem doar transport public electric. Cât despre dezvoltarea economică – avem fabrici, avem zona economică liberă, avem instituții care prestează servicii sociale, instituţii de învăţământ, etc.

–          Se va extinde suprafața administrativ teritorială? Cu cât și care sunt comunele care vor intra în componența municipiului?

–          Decizia cu o eventuală extindere aparține în totalmente locuitorilor comunelor din vecinătate. Doar în momentul în care vor spune că își doresc acest lucru, doar atunci va fi extins. Eu sunt sigur că ei vor avea doar de câştigat pentru că, chiar dacă nu suntem municipiu, noi prestăm acestor localități servicii de apeduct, de salubrizare, de transport.

–          Dacă oraşul va obţine statut de municipiu, acesta va deveni autonom faţă de autorităţile raionului Ungheni? Cum se va schimba viața în comunitățile care vor intra în municipiu, dar și care nu vor intra?

–          Eu cred că acest lucru va îmbunătăți situația şi în localitățile care nu vor intra în componența municipiului. Autoritățile raionului se vor putea concentra asupra problemelor din teritoriu, vor putea oferi servicii care, în prezent, lipsesc în primăriile rurale.

–          Care sunt așteptările dvs. în calitate de primar după schimbarea statutului?

La început vor fi multe probleme. Rezultatele nu vor apărea imediat. Dacă e să vorbim în perspectivă, pașii făcuți acum sunt pași corecți. Bugetul oraşului se va forma altfel decât acum. Spre exemplu, impozitul rutier care este plătit de locuitorii oraşului pleacă în proporție de 50 % în bugetul republican, celelalte fiind redirecţionate în bugetul Consiliului Raional, iar pentru intravilanul orașului nu rămânea nimic. Odată cu obținerea statutului de municipiu, acest lucru nu va mai fi, iar primele schimbări vor fi văzute anume în acest sector. Eu cred că schimbarea statutului de municipiu va avea doar efecte pozitive. Viitorul orașului este unul prosper.

Sursa: ungheni.md

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(1 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: