Imagine simbol: trm.md
Imagine simbol: trm.md

42 de directori, metodiști și logopezi ai institutilor prescolare din raionul Ungheni au beneficiat de un stagiu de formare privind educaţia incluzivă, organizat de către Asociația PRO EDUCAȚIE, prin proiectul “Modernizarea măiestriei educatorului pentru formarea personalităţii copilului cu cerinţe educative speciale”.

Chiar dacă acest proiect prevedea un număr de doar 30 de persoane care urmau să fie instruite în vederea  muncii cu copii cu cerinţe educative speciale, numărul doritorilor a fost mult mai mare. Iar Asociaţia PRO EDUCAŢIE i-a acceptat pe toţi.

Proiectul a fost finanțat de Fundaţia JANIVO din Olanda, prin intermediul Asociției de Caritate și Asisteță Socială „Acasă”, iar stagiul de formare s-a desfășurat la grădiniţa nr. 11, din Ungheni.

La realizarea programului de formare a fost antrenată o echipă de experți bine pregătiă în domeniul educației incluzive preşcolare. Angela Cucer, doctor in psihologie specială, angajată a Institutului de Științe ale Educației, a expus detaliat tipologia și caracteristicile celor mai frecvente dizabilități, identificînd necesitățile copiilor si metodologia abordării cerințelor educaționale speciale la vîrsta prescolară.

Concludente s-au dovedit a fi și comunicările experților naționali, Lilia Morari si Angela Sîrghii. Acestea au inclus elaborarea planului educațional individualizat; metodologia adaptării curriculumului la necesitățile copiilor cu cerinţe educaţionale special; determinarea instrumentelor de evaluare a profilului de dezvoltare a copiilor respectivi; parteneriatul cu părinții privind educația lor.

Merită apreciere abordarea interactivă a subiectelor. În același context, s-au încadrat și activitățile practice, care le-au oferit posibilitatea celor prezenţi să stabilească o punte de legătură  între ideile conceptuale și valorificarea lor în activitatea cu copiii. Cu toţii au fost implicaţi în diverse exerciţii practice, ceea ce a permis fiecărui participant să-şi expună propriile viziuni asupra educației incluzive.

În opinia participanților, asemenea evenimente trebiue să se desfășoare cu regularitate. Un pas important în sprijinirea acestei afirmații îl reprezintă inaugurarea, în incinta aceleiaşi grădiniţe, a Atelierului „Educatorul-maestru”, unde cadrele didactice din raion vor beneficia de consiliere specializată, dar, cel mai important, se va produce promovarea în masă a conceptului „incluziunea copiilor cu nevoi speciale educative”.

Primul pas a fost făcut, Atelierul fiind dotat cu un lot de carte pentru educatori și copii, oferit de Fundaţia JANIVO din Olanda.

În numele tuturor formabililor, aduc mulțumiri Fundaţiei JANIVO care, prin susținerea financiară, ne-a oferit ocazia inedită de a participa la acest program de formare.

Maria Nicorici,
gradinita Sculeni

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(1 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: