„SPUNE DA PENTRU SĂNĂTATEA TA”.Respectarea unei diete alimentare corectă pe timp de iarnă e dificilă, dar nu şi imposibilă. Este  necesar doar să ținem cont de echilibrul alimentar. Iarna, „ceasul biologic” al organismului nostru suportă mari presiuni atît din partea luminii, care devine mai puțină, cît şi a temperaturilor scăzute în exterior. Acestea provoacă scăderea imunității, modificări ale funcțiilor hormonale şi ale metabolismului. Sînt argumente serioase pentru o alimentație sănătoasă pe timp de iarnă.

Iarna ne mişcăm mai puțin, iar acest lucru duce la pierderea redusă a energiei organismului. Totodată, în această perioadă, organismul nostru produce mult mai puțină melatonină, fapt pentru care deseori ne simțim obosiți și lipsiți de energie, iar acest lucru ne face să credem că, mîncînd mai mult, vom recuperea energia necesară. De cele mai dese ori, mîncarea pe care o alegem are foarte multe calorii și carbohidrați, fapt pentru care reușim cu uşurinţă să adăugăm în greutate în doar una-doua săptămîni.

Cum să ne alimentăm corect iarna?

Regula numărul unu: consumaţi mîncare caldă. Aici ne referim nu doar la ciorbe și supe, ci şi la garnituri şi băuturi. Regula doi: reduceți din dulciuri, mai ales tortele şi checurile, dar și băuturile cu conţinut sporit de zahăr. Regula trei: favorizați în alimentația dumneavoastră bulioanele, supele din legume şi cele din boboase. Regula patru: consumați cît mai multe legume. Legumele preparate pe abur sau fierte sînt obligatorii pe masa dumneavoastră. Regula cinci: reduceți consumul de cofeină. Mult mai folositor pe timp de iarnă e un ceai din plante, care nu doar vă va calma, încălzi, dar şi vă va diminua din foame. Regula şase: dormiţi mai mult. Somnul crează senzaţia „încălzirii” organismului, senzaţie pe care omul o obţine consumînd carbohidrați, adică – dulciuri. Regula  şapte: activitatea fizică! Mai ales iarna, trebuie să ne mişcăm permanent. Pentru a menține un nivel optim al metabolismului, al dispoziţiei şi a formei fizice, e suficient să facem 30 de minute de exerciţii zilnic.

Meniul aproximativ pe timp de iarnă:
Dimineața – cereale cu lapte cald sau două sandvichuri cu pîine crocantă și cașcaval. Al doilea dejun poate fi compus din fructe: banane, mere, citrice sau o chiflă din cereale integrale şi o bucăţică de brînză degresată. La prînz e indicată o supă din legume, carne de vită cu garnitură din legume cu conținut mic de amidon (dovleceii sînt ideali). La chindii încercați un sandvich cu dulceață şi fructe. Seara, la cină, sînt acceptate făinoasele, dar obligatoriu însoţite cu sos din legume sau tomate. Puteţi gusta şi puţină brînză, dar cu condiţia ca toate astea să nu fie consumate nemijlocit înainte de somn. Ţineţi minte – de alimentația corectă depinde nu doar dizpoziţia dumneavoastră, ci şi sănătatea!

Acest material a fost publicat cu sprijinul COMPANIEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI ÎN MEDICINĂ în cadrul campaniei de promovare şi sensibilizare „SPUNE DA PENTRU SĂNĂTATEA TA”.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(13 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: