Podul Eiffel al Ungheniului21 aprilie 1877. La Ungheni este inaugurat, într-o atmosferă festivă, un pod feroviar peste Prut, un pod ce avea să unească cele două maluri ale Prutului şi avea să servească, atît în timp de pace, cît şi în timp de război, mulţi ani înainte. Un pod care, peste ani şi ani, iată că începe să devină un simbol al Ungheniului.

Peste 5 (cinci!) zile, se împlinesc 135 de ani de la acel eveniment. Iar podul, ca şi atunci, stă falnic, de parcă ar fi fost construit mai ieri.

Diferenţa însă este una principială. Acum 135 de ani, participanţii la festivitatea de inaugurare nici nu bănuiau că acest pod va deveni, în timp, o mîndrie a unghenenilor. Podul a fost proiectat de nimeni altul decît de renumitul inginer francez Gustave Eiffel, care fusese invitat la Ungheni de către Direcţia căilor ferate din Basarabia, dînsul fiind cunoscut pe atunci ca un foarte bun proiectant de poduri pentru căile ferate.

Era nevoie la Ungheni, pentru joncţiunea căilor ferate basarabene cu cele româneşti (calea ferată Ungheni-Iaşi), de un pod rezistent. Încercările anterioare de a construi un pod viabil peste Prut eşuaseră. Apele Prutului, mai ales în timpul inundaţiilor, distrugeau totul în calea lor.

Gustave Eiffel avea 44 de ani cînd a venit în Basarabia şi era deja destul de apreciat pentru lucrările sale inginereşti. S-a apucat imediat de lucru, iar schiţele sale au fost atît de bine puse la punct, încît construcţia noului pod feroviar peste Prut nu a durat mai mult de un an. Lucrările de şantier au început în primăvara anului 1876 şi s-au încheiat în primavera următorului an.

De-a lungul anilor, podul a rezistat mai multor inundaţii, războaie, intemperii ale vremii, semn că Eiffel a realizat o construcţie  temeinică. În cei 135 de ani nu a avut nevoie de nici o reparatie, chiar dacă trenurile au circulat pe el fără întrerupere.

Graţie celebrului Turn Eiffel din inima Parisului, construit cu un deceniu mai tîrziu de acelaşi inginer, podul de la Ungheni are şansa să devină, fie şi peste mai bine de un secol, o importantă atracţie turistică pentru Moldova.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(4 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: