școala, profesori, conferința pedagogică,Pe 25 august, la Palatul Culturii din Ungheni a avut loc tradiţionala conferinţă pedagogică, desfăşurată în acest an cu genericul: “Managementul schimbării în contextul şcolii prietenoase copilului”.
“Rolul educaţiei într-o şcoală prietenoasă copilului este de a dezvolta potenţialul fiecăruia”, a subliniat Galina Gheorghiţă, şef-adjunct al Direcţiei învăţămînt, tineret şi sport Ungheni în raportul său. În acest context, pentru a vedea cît de prietenoasă este şcoala unui copil în opinia pedagogilor,  am cerut părerea cîtorva dintre cei prezenți la conferință.

“Eu cred că şcoala a fost permanent prietenoasă copilului”, a subliniat Zinaida VRABIE, directoarea liceului “Ion Creangă” din Ungheni. “Schimbările care se fac în prezent în domeniul educaţional sînt centrate pe elev şi sperăm că, într-adevăr, vom avea un proces de calitate”, a mai adăugat dînsa. De altfel, directoarea crede că, pentru ca şcoala să le fie într-adevăr prietenoasă copiilor, ar trebui ca instituţiile de învățămînt să aibă condiţii necesare pentru organizarea şi desfăşurarea procesului educaţional, să aibă cadre calificate şi, nu în ultimul rînd, acestea să aibă acel suport material de care au nevoie la ore.

“Un rol deosebit de important îl joacă şi parteneriatul dintre şcoală şi părinţi. Familia trebuie să fie cu mult mai activă în procesul de educare a copiilor, trebuie să fie făcut tot posibilul ca să fie încadraţi în societate toţi copiii”, a accentuat Zinaida Vrabie. La întrebarea: “Ce ar spune un copil, cît de prietenoasă îi este şcoala?”, dînsa crede că răspunsul ar fi pozitiv, căci toate schimbările educaţionale care se fac sînt în favoarea copilului. Potrivit Zinaidei Vrabie, ideal ar fi ca numărul orelor opţionale în școală să fie mai mare decît numărul orelor obligatorii, iar profesorii să aibă cîte 10-12 ore. În asemenea condiții ar fi posibil să se facă mult mai multe pentru ca școala să devină cu adevărat prietenoasă fiecărui copil.

Silvia POIANĂ, profesoară la Liceul “Gaudeamus” din Petreşti, consideră că, atunci cînd administraţia publică locală, conducerea instituţiei de învăţămînt şi cadrele didactice pun la dispoziţia copilului un suport material bine pregătit, cum ar fi: clase asigurate cu mobilier de calitate, săli de sport, săli de computere, cantine, atunci şcoala chiar îi este prietenoasă copilului. “În asemenea condiții copiii vin cu tragere de inimă la şcoală, pentru că ştiu că aici li se oferă tot ce-i mai bun şi au tot ce e necesar pentru studii”, a remarcat dînsa.

“Profesorul dintotdeauna şi-a pus drept scop să educe fiecare generaţie, să-i înveţe tot ce-i mai bun pe copii, pentru a le ajuta să-și croiască un drum bun în viaţă. Fiecare profesor depune suflet pentru a-i altoi copilului dragostea pentru şcoală şi apropiaţii săi”, a adăugat Silvia Poiană.

Părearea unui tînăr specialist însă e total diferită. “Eu nu cred că şcoala este atît de prietenoasă copilului cum se spune. Consider că circa 60 la sută din copii sînt interesați de şcoală”, a remarcat Constantin ANDRIUȚĂ, tînăr profesor la gimnaziul din Măgurele. El susţine că totul depinde de profesor şi puterea lui de a insufla elevului dragostea pentru carte, pentru şcoală. Totuşi, în viziunea dînsului, un copil ar spune, probabil, că şcoala îi este prietenoasă, deoarece  aici obține noi cunoştinţe şi îşi face noi prieteni.

Natalia Chiosa

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(238 vizualizări)

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: