școala, profesori, conferința pedagogică,Pe 25 august, la Palatul Culturii din Ungheni a avut loc tradiţionala conferinţă pedagogică, desfăşurată în acest an cu genericul: “Managementul schimbării în contextul şcolii prietenoase copilului”.
“Rolul educaţiei într-o şcoală prietenoasă copilului este de a dezvolta potenţialul fiecăruia”, a subliniat Galina Gheorghiţă, şef-adjunct al Direcţiei învăţămînt, tineret şi sport Ungheni în raportul său. În acest context, pentru a vedea cît de prietenoasă este şcoala unui copil în opinia pedagogilor,  am cerut părerea cîtorva dintre cei prezenți la conferință.

“Eu cred că şcoala a fost permanent prietenoasă copilului”, a subliniat Zinaida VRABIE, directoarea liceului “Ion Creangă” din Ungheni. “Schimbările care se fac în prezent în domeniul educaţional sînt centrate pe elev şi sperăm că, într-adevăr, vom avea un proces de calitate”, a mai adăugat dînsa. De altfel, directoarea crede că, pentru ca şcoala să le fie într-adevăr prietenoasă copiilor, ar trebui ca instituţiile de învățămînt să aibă condiţii necesare pentru organizarea şi desfăşurarea procesului educaţional, să aibă cadre calificate şi, nu în ultimul rînd, acestea să aibă acel suport material de care au nevoie la ore.

“Un rol deosebit de important îl joacă şi parteneriatul dintre şcoală şi părinţi. Familia trebuie să fie cu mult mai activă în procesul de educare a copiilor, trebuie să fie făcut tot posibilul ca să fie încadraţi în societate toţi copiii”, a accentuat Zinaida Vrabie. La întrebarea: “Ce ar spune un copil, cît de prietenoasă îi este şcoala?”, dînsa crede că răspunsul ar fi pozitiv, căci toate schimbările educaţionale care se fac sînt în favoarea copilului. Potrivit Zinaidei Vrabie, ideal ar fi ca numărul orelor opţionale în școală să fie mai mare decît numărul orelor obligatorii, iar profesorii să aibă cîte 10-12 ore. În asemenea condiții ar fi posibil să se facă mult mai multe pentru ca școala să devină cu adevărat prietenoasă fiecărui copil.

Silvia POIANĂ, profesoară la Liceul “Gaudeamus” din Petreşti, consideră că, atunci cînd administraţia publică locală, conducerea instituţiei de învăţămînt şi cadrele didactice pun la dispoziţia copilului un suport material bine pregătit, cum ar fi: clase asigurate cu mobilier de calitate, săli de sport, săli de computere, cantine, atunci şcoala chiar îi este prietenoasă copilului. “În asemenea condiții copiii vin cu tragere de inimă la şcoală, pentru că ştiu că aici li se oferă tot ce-i mai bun şi au tot ce e necesar pentru studii”, a remarcat dînsa.

“Profesorul dintotdeauna şi-a pus drept scop să educe fiecare generaţie, să-i înveţe tot ce-i mai bun pe copii, pentru a le ajuta să-și croiască un drum bun în viaţă. Fiecare profesor depune suflet pentru a-i altoi copilului dragostea pentru şcoală şi apropiaţii săi”, a adăugat Silvia Poiană.

Părearea unui tînăr specialist însă e total diferită. “Eu nu cred că şcoala este atît de prietenoasă copilului cum se spune. Consider că circa 60 la sută din copii sînt interesați de şcoală”, a remarcat Constantin ANDRIUȚĂ, tînăr profesor la gimnaziul din Măgurele. El susţine că totul depinde de profesor şi puterea lui de a insufla elevului dragostea pentru carte, pentru şcoală. Totuşi, în viziunea dînsului, un copil ar spune, probabil, că şcoala îi este prietenoasă, deoarece  aici obține noi cunoştinţe şi îşi face noi prieteni.

Natalia Chiosa

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

(227 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: