Acum cîteva zile, pe internet a fost postat un filmuleț despre o directoare de școală care, aflîndu-se în compania unor colegi probabil, la cineva acasă, și-a permis niște gesturi mai puțin elegante. A fost filmată cu un telefon mobil. De cineva de al casei. Rîdeau, comentau. Cine ar fi crezut în acel moment că filmulețul cu pricina va ajunge public?

L-am vizionat și eu. Mi-a lăsat un gust amar. În primul rînd, pentru faptul că cineva a avut grijă să-l plaseze chiar în ajun de 8 martie. Și în prima zi a Postului Mare. În al doilea rînd, pentru că este vorba de un pedagog.

Iar un pedagog trebuie să fie oricînd și oriunde pedagog. E chiar atît de greu? Pe vremuri, nu atît de îndepărtate de altfel, învățătorul de la sat era aproape zeificat. Sătenii i se închinau de departe. La el veneau după un sfat, la el veneau atunci cînd aveau o problemă sau o bucurie. Numele pedagogului era rostit cu pietate. I se spunea domnul învățător. Acum, peste ani și ani, i se spune ca în timpurile sovietice: Maria Ivanovna, Vasile Gheorghevici și tot așa. De ce oare?

Îmi amintesc de o profesoară care se indigna foarte tare în perioada în care numai reveneam la apelativele tradiționale: doamnă, domnule. «Ce fel de doamnă sînt eu?», spunea atunci dînsa supărată.

Uite că acea întrebare mai persistă și acum. Ce fel de doamnă poate fi o profesoară care-și permite, fie și într-un anturaj mai intim, fie și într-un mediu privat, gesturi obscene? Este trist. Foarte trist. Ce fel de profesoară poate fi o doamnă care-și permite gesturi, fie și în afara școlii, ce nu-i fac onoare?

Apropo, în acel filmuleț postat pe internet eroinele principale erau numite ca pe vremuri: Maria Ivanovna, Tamara Nicolaevna. Sigur, numele lor adevărate sînt cu totul altele. Le-am schimbat, pentru că am considerat că așa e bine. Contează, pînă la urmă, gesturile. Iar acestea chiar nu suportă nici o critică. Oare ce ar zice elevii din acea școală, dacă ar vedea filmulețul cu pricina?

Nu aș vrea să se creadă că rîndurile de mai sus sînt un atac asupra breslei pedagogice, care continuă să fie foarte vulnerabilă. Nici pe departe. Dar nici să tac nu pot, atunci cînd reprezentanți ai breselei pedagogice nu sînt un exemplu demn de urmat pentru tînăra generație, pentru săteni în general.

(1 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: