De mai bine de zece ani, se tot discută despre construcţia unui pod rutier peste Prut la Ungheni.  Cu siguranţă, acesta ar apropia foarte mult cele două ţări vecine. Dar, atît R. Moldova, cît şi România sînt destul de sărace pentru a face un asemenea efort financiar. Organismele internaţionale se arată destul de sceptice în acest sens. Cum vedeţi dumneavoastră rezolvarea  problemei respective?

S-a putea să depuneţi un proiect pentru Programul operaţional comun.

Sînt doar două milioane de euro pe care le oferă Programul operaţional comun, ceea ce e foarte puţin pentru un asemenea proiect. Mai ales că e vorba şi de crearea unei infrastructuri, de construirea unor drumuri.

Dar un pod ar putea fi construit şi fără a construi drumuri noi. Nu-i aşa?

Atunci nu prea are rost.

Există un instrument de investiţii de vecinătate şi am înţeles că se planifică să fie reconstruite anumite drumuri. La moment, nu vă pot spune mai mult, deoarece trebuie să mă documentez. În principiu, cred că e o idee foarte bună.

Uniunea Europeană a ajuns la graniţa cu Republica Moldova, ceea ce înseamnă că foarte mult contează relaţiile între cele două ţări vecine: R. Moldova şi România. Acestea însă depind de politic. Ce ar trebui de făcut pentru a scoate politicul din aceste relaţii?

De fapt, relaţiile dintre R. Moldova şi România sînt relaţii bilaterale şi nu ţine de comeptenţa Delegaţiei Uniunii Europene să le comenteze. Dar, reieşind din rolul nostru de coordonator,  pot spune că avem relaţii foarte bune cu Ambasada României în Republica Moldova. Dumneavoastră, celor de la Ungheni, aş vrea să vă adresez întrebarea: care e situaţia cu micul trafic la frontieră?

Cum priveşte Uniunea Europeană faptul că un număr tot mai mare de cetăţeni ai Republicii Moldova depun actele pentru obţinerea cetăţeniei României?

Răspunsul e foarte simplu: Uniunea Europeană nu are nici o poziţie oficială, deoarece este  decizia suverană a fiecărui stat membru de a elibera paşapoarte. Iar România a decis să le elibereze. Noi ne-am dori ca şi paşaportul Republicii Moldova să fie unul atractiv. De aceea considerăm important procesul de negociere a liberalizării regimului de vize. Or, aşa cum înţeleg eu, moldovenii, în mare parte, solicită cetăţenia română pentru a circula liber în Uniunea Europeană.

Vitalie Harea, Adrian Cojocaru

(1 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: