Ştiaţi că la Ungheni se produc huse pentru scaunele celor mai în vogă automobile din lume, cum ar fi: Mercedes, BMW sau Toyota? Deocamdată, aici sînt confecţionate huse doar din textile şi vinil. Se planifică însă confecţionarea lor şi din piele.

La începutul anului curent, pe 12 ianuarie, Zona Economică Liberă (ZEL) „Ungheni-Business”  înregistra un nou rezident, Î.C.S. “Lear Corporation” S.R.L., care urma să se ocupe de producerea de echipamente pentru autovehicule.

„Drept temei pentru demararea activităţii economice a servit ideea de a transfera 1180 locuri de muncă de la fabricile din Polonia şi Ungaria”, susţine Natalia Iepuraş, administratorul ZEL „Ungheni-Business”.

În prezent, întrepridnerea respectivă are peste 600 de angajaţi, în majoritate locuitori ai satelor din jurul Ungheniului. Aceştia lucrează în trei ture şi au un salariu mediu în valoare de … lei. Pînă la finele anului 2010, se planifică majorarea numărului de angajaţi pînă la 900.

În mai puţin de nouă luni au fost investite peste 500 mii dolari SUA. În următorii trei ani de activitate întreprinderea preconizează să-şi mărească investiţiile pînă la 4,2 milioane dolari SUA. Capacitatea de producţie va ajunge la 354 mii de seturi de automobile pe an.

Dacă pînă la sfîrşitul anului 2010 se planifică să fie exportate produse în valoare de 12,2 milioane dolari SUA, spre finele anului 2011, această cifră se va mări de cinci ori, ajungînd la 66,4 milioane doalri SUA.

Uzinele concernului LEAR sînt extinse în 34 de ţări ale lumii, avînd peste 70 mii de angajaţi. Circa 50 la sută din întreprinderile concernului activează în SUA şi Canada. Printre clienţii importanţi ai acestuia se regăsesc: Ford, Opel, Jaguar, Volvo, Mazda, Fiat, Volkswagen, Peugeot, General Motors.

Apropo, Î.C.S. “Lear Corporation” S.R.L. nu a ajuns la Ungheni întîmplător. Directorul executiv MIEPO (Organizaţia de Atragere a Investiţiilor şi Promovare a Exportului din Moldova), Andrei Timuş, prezent la Forumul de Investiţii din 8-9 octombrie, a remarcat avantajele competitive ale raionului: „Ungheniul reprezintă o zonă limitrofă Uniunii Europene, are un nod de cale ferată important, iar conducerea raionului a înţeles că, atrăgînd investitori mari, vor avea de cîştigat toţi”. O explicaţie a sa o are şi directorul filialei Ungheni a Camerei de Comerţ şi Industrie, Serghei Cladco: „Compania transnaţională „Lear Corporation” s-a înrădăcinat în Zona Economică Liberă „Ungheni-Business”, graţie Forumului din anul trecut, a materialelor plasate în internet. Responsabilii acestui concern au văzut că la Ungheni există oportunităţi pentru investiţii, au venit în Moldova, s-au documentat la nivel de guvern, de minsiter, s-au deplasat  apoi în teritoriu, după care au decis să investească aici”. (L.B.)

(6 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: