Nelea Alexeev,

medic internist în cadrul Centrului Medicilor de Familie Ungheni

Omul modern duce o viaţă haotică, derulată într-un ritm alert şi într-un mediu din ce în ce mai poluat. Absorbit de problemele cotidiene, neglijează constant alimentaţia sănătoasă, sărind de multe ori peste mese sau dînd o „raită” la fast-food, înlocuieşte apa cu băuturile catbogazoase şi apelează la antibiotice pentru cea mai mică viroză.

Un astfel de mod de viaţă are efecte nefaste asupra organismului şi duce la scăderea imunităţii. Cea mai uşoară cale spre o viaţă sănătoasă o reprezintă un sistem imunitar activ, care lucrează la eficienţa maximă. Pentru a întări imunitatea nu este necesar să luăm medicamente imunomodulatoare. Ea poate fi stimulată cu alte metode, mai eficiente şi mai sănătoase. Important e ca aceste metode să se efectueze metodic şi regulat.

MASAJUL este una dintre cele mai eficiente metode. Drenajul limfatic este o modalitate rapidă de debarasare a organismului de toxine. Stimularea fluxului limfatic duce la o mai bună nutriţie a ţesuturilor şi întăreşte sistemul imunitar. Specialiştii în limfodrenaj spun că aceasta este o metodă foarte revigorantă, acţionează nu numai superficial, dar şi asupra muşchilor şi organelor interne. Astfel de masaj ridică tonusul pielii şi al muşchilor, chiar elimină cîţiva centimetri din zonele problematice.

Pentru a atinge acest efect este necesar să se recurgă la această procedură cel puţin de două ori pe an. Numărul de sesiuni pentru fiecare persoană este calculat în mod individual, însă, pentru orice eventualitate, cursul trebuie să conţină minim şapte sesiuni.

ÎNVAŢĂ SĂ TE RELAXEZI CALITATIV. Stresul, în primul rînd, loveşte în imunitate. Aşa că încercaţi, în timpul sezonului rece, să vă păstraţi calmul şi să fiţi cît mai echilibrat emoţional. Una din metode ar fi Yoga, care este cea mai scurtă cale spre tine însuţi. Nu putem schimba circumstanţele din jurul nostru, dar cu ajutorul acestei practici putem schimba atitudinea proprie.

Ascultă cît mai mult muzică clasică sau instrumentală. Nu o dată, în centrele consultative pentru femei, medicii practică terapia prin muzică, mai ales în ceea ce priveşte femeile însărcinate. Rîdeţi cît mai mult, pentru că rîsul stimulează sistemul imunitar, scade nivelul de stres şi anxietate. S-a demonstrat că oamenii cu un bun simţ al umorului au o stare de sănătate mai bună. Opt ore de somn pe zi fac minuni pentru sănătatea dumneavoastră. Deficitul de somn duce la creşterea concentraţiilor de hormoni ai stresului care, la rîndul lor, acţionează în mod negativ asupra sistemului imunitar.

FACEŢI SPORT. Activitatea fizică în sine este o modalitate foarte bună de a te elibera de stres. Exerciţiile fizice stimulează formarea acelor hormoni care sînt implicaţi în asigurarea unei bariere sănătoase împotriva infecţiilor.

BEŢI CÎT MAI MULTĂ APĂ. Consumul unei cantităţi mai mari de apă este foarte important pentru sănătate, în special pentru piele, căci ea este prima barieră de protecţie a corpului nostru. Pentru a avea un proces hidro-salin echilibrat, trebuie să bem pe zi cel puţin 1,5-2 litri de apă. Dacă adăugăm în apă lămîie şi miere, atunci va curăţa organismul şi va oferi vitaminele necesare.

ALIMENTAREA CORECTĂ joacă la fel un rol important. Oamenii graşi se descurcă mai prost împotriva infecţiei. Încercaţi să vă menţineţi în formă, consumaţi cît mai multe fructe şi legume şi mai puţine alimente prăjite şi afumate. Nu uitaţi iarna de usturoi, ceapă, hrean şi muştar.

(1 vizualizări)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: