This website uses cookies

We use cookies to personalize content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners who may combine it with other information that you've provided to them or that they've collected from your use of their services. Please read more at our privacy policy page.



Expresul

Îşi dorea mult să devină om de ştiinţă, dar a ajuns pedagog

Ludmila Parfeni

Nu a visat niciodată că va reveni în şcoală, deşi majoritatea profesorilor îi spuneau că o văd pe viitor un bun pedagog. Îi plăcea mult matematica aplicată, dar nu ca s-o predea. „A fost o întîmplare. Acum nu regret. Îmi place să fiu pedagog şi încă foarte mult”, spune Ludmila Parfeni, director-adjunct probleme de instruire, profesoară de informatică la Liceul „Vasile Alecsandri” din Ungheni.

Dînsa consideră că, fiind profesoară, are doar de cîştigat. Este obligată să se menţină în formă, să fie la nivel, să corespundă timpului şi doleanţelor elevilor. Din an în an, copiii se schimbă şi devin din ce în ce mai ingenioşi şi mai inteligenţi. Profesorul trebuie să ţină pasul cu ei.

Îşi dorea mult să devină un om de ştiinţă. Iar facultatea de matematică şi cibernetică, pe care a absolvit-o, îi deschidea calea spre realizarea visului ei. Iniţial, a lucrat inginer programator la Academia de Ştiinţe. A încercat să facă ştiinţă, a început să facă şi cercetări. „Dar m-am căsătorit, au apărut copiii şi am revenit la baştină. Astfel, am început cariera de pedagog”, povesteşte dînsa.

Deşi o pasiona matematica aplicată mai mult ca ştiinţă, iată că sînt deja aproape două decenii de cînd este pedagog.

(1 vizualizări)